سال‌هاست آتش تفرقه دامن جهان اسلام را گرفته و مسلمانان را دربر داشته است. تفرقه آتشی خانمان‌سوز است که همه را می‌سوزاند. سنی و شیعه دو بال اسلام هستند که آنقدر اشتراکات عقیدتی و فقهی دارند که جایی برای طرح اختلافات جزئی نمی‌ماند. بزرگان اهل سنت و اهل تشیع همیشه بر این نکته تاکید کرده‌اند […]

سال‌هاست آتش تفرقه دامن جهان اسلام را گرفته و مسلمانان را دربر داشته است.
تفرقه آتشی خانمان‌سوز است که همه را می‌سوزاند.
سنی و شیعه دو بال اسلام هستند که آنقدر اشتراکات عقیدتی و فقهی دارند که جایی برای طرح اختلافات جزئی نمی‌ماند.
بزرگان اهل سنت و اهل تشیع همیشه بر این نکته تاکید کرده‌اند که ما هر دو فرزندان یک پدریم و نباید وحدت ما دچار خدشه گردد.
جریان تقریب و وحدت اسلامی در قرن بیستم بطور جدی مورد توجه قرار گرفته و با پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی شعله‌های وحدت روز به روز پر فروغ‌تر شده و آتش فتنه و تفرقه خاموش گشته است.
اما آنچه مسلم است اینکه دشمنان دیرین اسلام دست از تفرقه افکنی و ایجاد چالش‌های مستمر برای امت اسلامی برنداشته و دستان پلید آن‌ها از آستین سرسپردگان‌شان بیرون آمده و جرقه‌های تفرقه را در میان جامعه روشن می‌کنند.
برای ما ثابت شده است که جریان نفوذ در کشور، تقویت و تعمیق وحدت را بر نمی‌تابد و هر گاه جامعه بسوی امید و وحدت بیشتر پیش می‌رود عوامل دشمن بر علیه آن توطئه‌ها می‌کنند که حرکات و اقدامات وحدت بخش خنثی شوند.
جامعه اهل‌سنت در شعف اقدام وحدت بخش مقام معظم رهبری در انتصاب فرزند شایسته کردستان بود که ایادی دشمن در مراسم عزاداری امام حسین عليه‌ السلام در اقدامی مذبوحانه و خلاف نظر رهبری و بزرگان اهل تشیع به بزرگان اهل‌سنت توهین کرده و تا جائی‌که وقاحت را در ملاء عام انجام داده اند.
هدف اینها تخطئه باب وحدت است و قطعا دست‌های پیدا و پنهان دشمنان صحنه گردان این نوع تحرکات می‌باشند.
وقتی رهبر فرزانه انقلاب می‌فرماید: «توهین به بزرگان اهل سنت حرام شرعی است.» جای شک و تردیدی نمی‌ماند که جریان نفوذ در کشور به‌دنبال جریان‌سازی‌های مذهبی بوده و نمی‌خواهند ریشه‌های وحدت عمیق‌تر گردند.
قطعا این قبیل اقدامات مورد قبول بزرگان اهل تشیع نبوده و بدون شک مسئولین مربوطه حساسیت موضوع را مدنظر داشته و هرگونه تحرک ضد امنیت ملی را با دقت رصد و مورد تعقیب قرار خواهند داد.
ما اطمینان داریم که صدای تفرقه از گلوی هر کسی و از هر مذهبی بیرون بیاید نه از سر دلسوزی است و نه از روی ایمان و باور مذهبی، بلکه تامین کننده منافع دشمنان و عامل جریان نفوذ در کشور می‌باشد که باید مسدود شود.
در پایان از هوشیاری دستگاه‌های امنیتی در اقدام سریع و به‌موقع در برخورد با شخص هتاک بسیار سپاسگزاریم.

✍🏻 سید علاءالدین حیدری / فعال مدنی اهل‌سنت