جلسه اصلاحی جوانان شهر گشت سه شنبه (۲۳ مهر ۹۸) مسجد صدیق اکبر: مولانا سید عبدالکریم حسین پور حفظه الله سلسله جلسات اصلاحی جوانان دین اسلام بزرگ ترین نعمت الهی است، افرادی که در گذشته کافر بودند، از گمراهی و ضلالت کفر به ستوه آمدند، و دین اسلام را پذیرفتند ارزش و منزلت دین اسلام […]

جلسه اصلاحی جوانان شهر گشتجلسه اصلاحی جوانان شهر گشت سه شنبه (۲۳ مهر ۹۸) مسجد صدیق اکبر: مولانا سید عبدالکریم حسین پور حفظه الله

سلسله جلسات اصلاحی جوانان

  • دین اسلام بزرگ ترین نعمت الهی است، افرادی که در گذشته کافر بودند، از گمراهی و ضلالت کفر به ستوه آمدند، و دین اسلام را پذیرفتند ارزش و منزلت دین اسلام را بهتر می دانند، تا جایی که اگر آنان را تیرباران کنند حاضر به ترک اسلام نیستند.

  • واقعات صحابه را بارها از زبان علما شنیده اید، چگونه دشمنان دین آن ها را مورد شکنجه قرار میدادند، صحابه با چشمان خود می دیدند که کفار دوستانشان را زنده زنده در دیگ های آب‌جوش می انداختند و پوست و گوشتشان از هم جدا می شد، با وجود این همه، بازهم حاضر نشدند که دین اسلام را رها کنند چرا که ارزش دین را می دانستند.
  • ما مسلمانان نیز باید تلاش و کوشش کنیم تا عظمت و ارزش دین را در دل هایمان پیاده کنیم، در این‌صورت الله متعال به ما استقامت نصیب می فرماید.
  • تلاش کنید که احکام دینی را به خوبی یاد گیرید، به خصوص شما نوجوانان و دانش آموزان عزیز چرا که علمی که در زمان کودکی و نوجوانی یادگرفته شود همانند نقش روی سنگ ها ماندگار بوده و به آسانی از بین نمی رود اما یادگیری علم در بزرگ سالی و پیری مانند نقاشی بر روی آب است، یادگیری در این زمان مشکل است و ماندگار نمی ماند.
  • جوانان و نوجوانان کوشش نمائید که همیشه در این جلسات شرکت کنند و افراد که در این جلسات حاضر نمی شوند را با خود بیاورید چرا که رسول الله «صلی الله علیه وسلم» فرموده اند: کسی که دیگری را به کار خیر وادار کند به منزله عمل کننده آن کار است.

    چنانچه پیامبر اسلام «صلی الله علیه و سلم» که دین و احکامات الله متعال را به ما رسانده تا قیامت هر مسلمانی که بر دین عمل کند به رسول الله «صلی الله علیه و سلم» ثواب می رسد، همچنین برای صحابه، تابعین، علما، داعیان و همه کسانی که در طول تاریخ برای رساندناسلام  فعالیت و تلاش کرده اند به اندازه عمل؛ عمل کنندگانی که به واسطه آن ها هدایت یافته اند به آن ها نیز اجر و ثواب می رسد.

  • نماز های پنجگانه را در مسجد و با جماعت ادا کنید دانش آموزان عزیز الحمد لله در مدارس نمازخانه موجود است و نماز جماعت برپا می شود پس نمازهایی را که در مدرسه هستید با جماعت بخوانید.
  • پیامبر «صلی الله علیه و سلم» فرمودند: قدر جوانی را بدانید قبل ار آنکه پیری فرا رسد. جوانی نعمت بزرگی است، اگر به تاریخ نظر کنیم آن همه فتح و پیروزی ها را برای اسلام جوانان به ارمغان آوردند، تحرک و نیرو در جوانی است؛ اگر پیرمردی بخواهد در دو رکعت سوره یس را بخواند؛ نمی تواند اما جوان این توانایی را داری که هم یس را حفظ کند و هم آن را در دو رکعت بخواند.
  • جوانان شما نیرو دارید پس همت کنید درس های دینی و دانشگاهی را فرا گیرید جامعه ما به هر نوع تحصیل کرده ای در همه رشته ها نیاز دارد لذا شما جوانان به هر رشته تحصیلی ای که علاقه دارید به طور کامل و با جان و دل آن را دنبال کنید و عالی ترین نمرات و امتیازات را کسب نمائید.

  • قرآن را یاد بگیرید پیامبر «صلی الله علیه و سلم» فرمودند: سینه ای که در آن قرآن نباشد به منزله ویرانه ای است، قرآن ارتباط ما را با الله برقرار می کند.

  • در حدیث آمده است کسی که می خواهد با الله حرف بزند قرآن بخواند، قرآن همه چیز ما است، دین اسلام مبتنی بر قرآن است، قرآن معیار دستورنامه و قانون اساسی ما مسلمانان است.

  • برای قرآن احترام قائل باشید، قرآن را حفظ کنید، آن را تلاوت کنید و یاد بگیرید و به دیگران یاد دهید پیامبر «صلی الله علیه و سلم» فرمودند: بهترین شما کسی است که قرآن را یادبگیرد و به دیگران یاد بدهد آن حضرت «صلی الله علیه و سلم» نفرمودند بهترین شما کسی است که پادشاه، سردار، ثروتمند، پزشک یا مهندس باشد، بلکه آن کس که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران یاد بدهد نزد آن حضرت بهترین است، اگر بهتری و برتری را می خواهید در یادگیری و یاد دادن قرآن تلاش کنید.