سبب تشريف‌آورى زن يا مردی به مكان مقدسی كه هيچ منافع دنيوى در آن وجود ندارد، ضمير پاک، وجدان بيدار و حس خداپرستی است. نمی‌توان گفت كه هر زن بدحجابی بی‌عفت و هر محجبه‌اى صددرصد مريم زمانه است! حجاب براى زن عبادت است و عبادتِ مقبول آن است كه از روى اخلاص و امید ثواب […]

سبب تشريف‌آورى زن يا مردی به مكان مقدسی كه هيچ منافع دنيوى در آن وجود ندارد، ضمير پاک، وجدان بيدار و حس خداپرستی است.
نمی‌توان گفت كه هر زن بدحجابی بی‌عفت و هر محجبه‌اى صددرصد مريم زمانه است!
حجاب براى زن عبادت است و عبادتِ مقبول آن است كه از روى اخلاص و امید ثواب باشد نه اکراه و اجبار.
زنان نمازگزار با همین اعتقاد در مسجد مكى و… حجاب را رعایت می‌كنند و حجاب آنان مخلصانه است؛ حتىٰ در كشورهاى خارجى كه حجاب ممنوع است، به آن پايبند هستند.
زنان گردشگر نوروزى از مسجد مكى بازدید کردند تا اين نوع حجاب را از نزدیک ببينند و از نورانيت فضاى معنوی‌ای كه به اين نوع حجاب انگيزه می‌دهد، بهره ببرند. با اين قيمت درب مسجد به روى آنان گشوده و از آنان استقبال شد.
اين زنان و مردان آمده بودند تا با حضرت شيخ‌الإسلام مولانا عبدالحمید حفظه‌الله كه مصلح امت و بزرگترين خيرخواه ايران است، شرف ملاقات حاصل كنند و با حضور خود از مواضع ايشان دفاع كنند.
همواره از منبر اين فضاى معنوى، مردان و زنان به اخلاص فراخوانده شده و به دورى از ریا و نفاق تأكيد می‌شوند؛ چه نفاق در اعتقاد باشد یا در عمل.
از تريبون اين مسجد هميشه از ممنوعيت حجاب در جهان كفر انتقاد می‌شود و زنان مسلمان از روى خيرخواهى به حجاب شرعى ترغيب و تشویق می‌شوند.
اين مسجد حجاب را بهترين زينت و امنیتی براى زن می‌داند؛ چون زن جزو اشرف‌المخلوقات و بسيار ارزشمند است. از اين‌رو شايسته نيست كه مثل اشياى بى‌ارزش برهنه باشد.
رعايت حجاب فقط در جلسات رسمی یا مقابل گشت ارشاد، حجابی رياكارانه است نه مخلصانه.

عبدالحکیم سیدزاده

 

  • منبع خبر : کانال تلگرامی نویسنده