کلیپی در فضای مجازی پخش شد که در آن، چند مرد هندو؛ زنی مسلمان را به خاطر حجاب و پوشش مورد تمسخر و آزار قرار می‌دهند که سخت دل آزار بود. خبر بد دیگری هم در شبکه‌های خبری مخابره شد؛ این بود که “بایدن قصد دارد نیمی از پول های بلوکه شدهٔ افغانستان را به […]

کلیپی در فضای مجازی پخش شد که در آن، چند مرد هندو؛ زنی مسلمان را به خاطر حجاب و پوشش مورد تمسخر و
آزار قرار می‌دهند که سخت دل آزار بود.
خبر بد دیگری هم در شبکه‌های خبری مخابره شد؛ این بود که “بایدن قصد دارد نیمی از پول های بلوکه شدهٔ افغانستان را به بهانهٔ غرامت حملات یازده سپتامبر، پرداخت نکند.

 حالا مقایسه می‌کنیم.
فرض کنید این اتفاق برای یک زن غیر مسلمان، توسط مردان مسلمان رخ می‌داد؛ البته که هرگز آموزه‌های دینی و سنت پیامبر، اجازهٔ چنین کاری را به پیروانش نمی‌دهد؛ این فقط در حد فرض می‌کنیم هست.
تمام شبکه‌ها و غول‌های خبری، در سطح وسیعی پخش و ده‌ها کارشناس، برای تحلیل و محکوم کردنش، دعوت می‌شدند.
عده‌ای فمینیست با ژست پایمال شدن آزادی پوشش و عقیده، میزگرد تشکیل می‌دادند.
تا چند روز، سر خط خبرها و روزی چندین بار، کلیپ پخش می‌شد، بعد هم تحلیل پشت تحلیل!
نقض حقوق زنان و آزادی و نشانه رفتن اسلام، به عنوان اولین مقصر و تیتر کردن تروریست و آه و فغان که داعش و تفکر داعش، دوباره خط و نشان کشیدن برای مسلمانان!
به نظر دیوار کوتاه اسلام، اولین مقصدی است تا هر کس پایش رسید؛ روی آن بپرد و مد شده تا بد گفتن از اسلام و انزجار از مسلمانی؛ نشان روشن فکری باشد و بیچاره زنان که طعمهٔ عقده گشایی دیگران هستند تا بر طبل آن بکوبند و حجاب را اولین نقطهٔ نقض حقوقش بدانند.
اگر یک زن مسلمان حجاب را با آگاهی پذیرفته باشد؛ هیچ کس نمی‌تواند مجبورش کند تا آن را ترک کند، حتی اگر شب و روز علیه‌اش با تمام توان تجهیز شده باشند.

 گاهی برای عقیده باید جنگید و از طعنه نترسید.
مورد دیگر، بهانهٔ حمله یازده سپتامبر است تا آمریکا و شخص بایدن، برای سرزمین سوختهٔ افغانستان نقشه بکشد و یکسر نابودش کند. ثروت مردمی که هرگز کسی از آن‌ها، در حمله به برج‌های دوقلوی نیویورک، شرکت نداشته و خود قربانی، تروریست هستند.
به گفتهٔ ایلهان عمر، نمایندهٔ کنگره: هیچ افغانی در حمله به آمریکا دست نداشته و این ظلم به مردم افغانستان است که در بحرانی‌ترین روزهای بعد از روی کار آمدن امارت اسلامی، باید بر آنان تحمیل شود. این هم حق بشر، با تفسیر آن‌هاست که مسلمانان را شامل نمی‌شود.
کنار هم گذاشتن این شواهد، ما را به این نتیجه می‌رساند که دوگانگی در دفاع از حق زن و حق بشر، نقاب از چهرهٔ ظالمان بر می‌دارد که دفاع‌شان، فقط در حد شعار و فریب است و بس و مسلمانان، خصوصا زن محجب مسلمان را شامل نمی‌شود!/کانال تلگرامی نویسنده

✍️ کتایون محمودی/بهمن ۱۴۰۰