خبرهای خوبی از پاکستان به دست نمی‌رسد؛ دادگاه عالی این کشور مجرمی را که پیش از این در دو دادگاه به‌ اتهام توهین به مقدسات اسلام محکوم به اعدام شده، تبرئه کرده است. مردم عادی شدیدا عصبانی هستند و دو روز است که شهرهای مختلف شاهد تظاهرات اعتراضی و تحصن هستند. در حالی‌که پرونده «آسیه […]

خبرهای خوبی از پاکستان به دست نمی‌رسد؛ دادگاه عالی این کشور مجرمی را که پیش از این در دو دادگاه به‌ اتهام توهین به مقدسات اسلام محکوم به اعدام شده، تبرئه کرده است. مردم عادی شدیدا عصبانی هستند و دو روز است که شهرهای مختلف شاهد تظاهرات اعتراضی و تحصن هستند.

در حالی‌که پرونده «آسیه مسیح» و واکنش‌ها به تبرئه‌ی او در صدر اخبار بود، ناگهان خبر رسید که یک روحانی و سیاستمدار پرنفوذ و باسابقه، مولانا سمیع‌الحق، با ضربات متعدد چاقو در خانه‌اش به شهادت رسیده است. این اتفاق عصر امروز در راولپندی رخ داده؛ جناب مولانا قصد داشته در تظاهرات اسلام‌آباد شرکت کند، اما به‌علت مسدود بودن راه‌ها موفق نشده و به خانه بازگشته. راننده و محافظش که برای خرید به بازار می‌رود، فردی یا افرادی ناشناس وارد خانه می‌شوند و او را با چاقو مورد حمله قرار می‌دهند. متأسفانه این عالم برجسته ٨١ ساله در این حمله جان خودش را از دست داده است.

به نظر می‌رسد دست‌های پنهان می‌خواهند ذهن‌ها را از یک پرونده مهم منحرف کنند و یا تظاهرکنندگان را که از دو مکتب فکری عمده (دیوبندی و بریلوی)‌ هستند به جان هم بیندازند و بهانه‌ای برای سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز به دست بیاورند.

ناگفته نماند پاکستان برای لغو حکم اعدام زن مسیحی متهم به کفرگویی شدیدا از سوی قدرت‌های غربی تحت فشار بود. حتی مولانا سمیع‌الحق که متحد سیاسی حزب حاکم بود، در یک سخنرانی عمومی خبر داده که نخست‌وزیر از او در مورد پرونده آسیه مسیح نظر خواسته و مولانا فورا پاسخ داده باید اعدام شود. مولانا سمیع‌الحق به عمران خان متذکر شده که نواز شریف به‌خاطر تلاش برای تغییر قانون مجازات توهین به مقدسات اسلام به خاک ذلت نشست و اگر عمران خان هم گستاخان ساحت مقدس نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم را مجازات نکند، ذلیل و رسوا خواهد شد.

مولانا سمیع‌الحق در سخنرانی خود خواستار برکناری و محاکمه سه تن از قضات شده که حکم اعدام «آسیه مسیح» را لغو کرده‌اند.

به نظر می‌رسد دولت فعلی با چالش‌های بزرگ داخلی و خارجی مواجه شده است و در روزهای آتی با مشکلات سختی روبه‌رو خواهد شد.

نویسنده: عبدالحکیم شه‌بخش
منبع: (کانال نویسنده)