اگر تاریخ را مورد بررسی قرار بدهیم درخواهیم یافت که سخت‌ترین دشمن اسلام و مسلمانان یهودیان بودند و هستند. یهودیان دشمنی دیرینه‌ای با اسلام و مسلمانان دارند، زمانی که اسلام با بعث حضرت رسول الله -صلی الله علیه وسلم- طلوع نمود و پرچم حق را بر افراشت. آنها با حیله، ترفند و سخنان شگفت‌انگیز بیرق […]

اگر تاریخ را مورد بررسی قرار بدهیم درخواهیم یافت که سخت‌ترین دشمن اسلام و مسلمانان یهودیان بودند و هستند.

یهودیان دشمنی دیرینه‌ای با اسلام و مسلمانان دارند، زمانی که اسلام با بعث حضرت رسول الله -صلی الله علیه وسلم- طلوع نمود و پرچم حق را بر افراشت.
آنها با حیله، ترفند و سخنان شگفت‌انگیز بیرق باطل را به دست گرفته و جاهلان مکه و قریش را علیه حضرت رسول الله- صلی الله علیه و سلم- و برای نابودی اسلام و مسلمانان تحریک نمودند.

قرآن یهودیان را دشمن اسلام و مسلمانان معرفی کرده است: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا…»(مائده ۸۲)
دشمن­ ترین مردم نسبت به کسانی که ایمان آورده‌­اند، یهودیان و مشرکان هستند.

صاحب‌ تفسير «في‌ ظلال‌ القرآن» در بيان‌ دشمنی‌ تاريخی يهوديان‌ با مؤمنان ‌می‌گويد: «كسي‌ كه‌ جنگ‌ احزاب‌ را عليه‌ مسلمانان‌ برانگيخت‌، يهودی ‌بود.

كسي‌ كه‌ در فتنه‌ زمان‌ عثمان‌-رضی الله عنه- عوام‌ را برانگيخت‌، گروه‌ها را برشوراند و شايعات‌ را پراكند، يهودی‌ بود.

كسي‌ كه‌ حركت‌ وضع‌ احاديث‌ دروغين‌ از رسول‌ خدا -صلّی الله علیه و آله و سلّم- و وضع‌ روايات‌ جعلی‌ را در تاريخ‌ و سير رهبريی كرد، يهودی ‌بود.
كسي‌ كه‌ نعره‌های‌ قومی‌ را در آخرين‌ خلافت‌ مسلمانان‌ (دوران‌ عثمانی‌) برانگيخت‌، آتاترك‌ يهودی‌ بود.
در پشت‌ سر هر فتنه‌ و توطئه‌ای عليه ‌مسلمانان‌، دست‌ يهوديان‌ را می‌بينيد. از اين‌ كه‌ بگذريم‌؛ در پشت‌ سر انديشه‌ مادی ‌الحادی‌، يك‌ يهودی‌ است‌.
در پشت سر هر انديشه‌ ويرانگر محوری بودن‌ غريزه‌جنسی‌ در زندگی انسان‌، يك‌ يهودی قرار دارد.
و بالاخره‌ در پشت‌ سر همه‌ مكاتب و انديشه‌های‌ ويرانگر، يهوديان‌ قرار دارند».
(به نقل از تفسیر انوارالقرآن)

الله تعالی ارشاد فرموده است: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ». (ممتحنه ۱۳)

اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید با مردمى که خداوند آن‏ها را مورد غضب قرار داده (یهودیان که ملت مغضوب علیهم هستند) دوستى نکنید.

الله تعالی در قرآن مجید می‌فرمایند: « و َلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ». (بقره ۱۲۰)
هرگز يهوديان و مسيحيان از تو خشنود نمی‌شوند؛ مگر این‌كه از آيين آنها پيروى كنى.

لذا دشمنی یهودیان با مسلمانان یک امری قطعی و اتفاقی که در آن هیچ شکی نیست.

اما از آن‌جای یهودیان مکّار و حیله‌گر اند، با مکّر، فریب، اقتصاد و دارایی زیاد توانسته‌اند در بعضی از بلاد مسلمانان نفوذ کرده و خود را به عنوان دوست جا بزنند.

درحالی که الله تعالی در قرآن فرموده است که: هیچ وقت یهودیان با مسلمانان دوست نمی‌شوند.

متأسفانه با وجود نص صریح تعدادی فریب یهود را خورده و دست دوستی و برادری را به طرف آنها دراز کرده‌ و برخلاف کلام الله عمل می‌کنند.

و این امر سبب شده تا یهودیان با دسیسه و ترفندهای شیطانی برای نابودی اسلام و مسلمانان وارد ممالک اسلامی شده‌اند.

یکی از نیرنگ‌های آنها ایجاد درگیری میان مسلمانان و دامن زدن به اختلاف‌های جزئی و فکری می‌باشد.

یهودیان از وضعیت کنونی جهان اسلام سوء استفاده کرده و در میان مسلمانان تفرقه و درگیری ایحاده نموده و آنها را به جان هم انداختند.

یهودیان سبب تمام جنگ‌های دنیا بوده و هستند آنها با سرمایه‌های هنگفت خویش همه نبرد‌ها را رهبری می‌کنند؛ مانند جنگ کویت و عراق که دست‌های یهودیان در آن آلوده بودند.

و برخی از مسلمانان تحت تاثیر یهودیان رفته و غافل از ترفندهای آنان، اختلاف‌های جزئی را بزرگ کرده و تمام وقت‌شان را صرف آن می‌نمایند.

تا جای که برخی از مسلمانان دشمنی یهود را فراموش کرده و احزاب و فرقه‌های اسلامی را دشمن خویش می‌دانند. حتی در بعضی جاها مسلمانان تشنه خون همدیگر اند.

یهودیان از متحد بودن مسلمانان در هراس اند؛ چون می‌دانند اگر آنها باهم متحد شوند هیچ قدرت و حکومتی توان مقابله با آنها را ندارد.

پس مسلمانان دشمن را بشناسید و دست از تفرقه و اختلاف برادرید، همه‌تان دست در دست هم داده تا دژ محکم در مقابل ترفند‌های یهودیان باشید.

✍ عطاءالله محمدحسنی/ نیمروز