بسم الله و الصلاة و السلام علي رسول الله وآله و اصحابه و من والاه حديث : «أشدّ الناس عذابا يوم القيامة رجل قتل نبيا…»(رواه احمد و غيره) «سخت‌ترين مجازات در قيامت برای کسی است که پيامبری را بکشد…» در ذهن بنده تداعی می‌کند، و علتش شايد حديث «العلماء ورثة الانبياء» باشد، عاجلا چيزی نمی‌توان […]

بسم الله و الصلاة و السلام علي رسول الله وآله و اصحابه و من والاه

حديث : «أشدّ الناس عذابا يوم القيامة رجل قتل نبيا…»(رواه احمد و غيره) «سخت‌ترين مجازات در قيامت برای کسی است که پيامبری را بکشد…» در ذهن بنده تداعی می‌کند، و علتش شايد حديث «العلماء ورثة الانبياء» باشد، عاجلا چيزی نمی‌توان گفت، دست چه کسی آلوده است؟ بسياری از حقايق برای «يوم تبلی السرائر» ذخيره‌اند.
منتهیٰ چقدر زشت است فردای‌ قيامت افرادی حاضر شوند که خون عالم دين، امام و خطيب مسجد، بر گردنشان باشد، وقاحت موضوع خيلی شديد است و شايد واژه “محکوم شديد” نيز شرمنده شود.
راستی جوابگوی اين خون‌ها کيست؟ چه کسی بايد آن‌ها را بر عهده بگيرد که من مسئولم خونی ريخته نشود و اگر ريخته شد عدل قائم کنم؟ پُر واضح است هر حکومت و دولتی وظيفه دارد از مال، جان، ناموس، عقيده و دين مردم حفاظت و صيانت نمايد، اينک وظيفه صاحبان قدرت است که قاتل/ قاتلان، آمران و… را پيدا و پای صندلی عدالت بکشانند- ضمنا مردم منتظر عدل و عدالت راجع به موضوع ۸ مهر خونين زاهدان نيز هستند، که شايد اين جمعه… اميدواريم بيشتر تاخير نشود.
مولانا عبدالواحد ريگی رحمه الله، عالمی وارسته، دلسوز، داعی صلح و خادم دين و قرآن بود بعد از نماز ظهر از داخل مسجدش (امام حسين خاش) روز پنج شنبه مورخه: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ربوده شد و بعد مورخه: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ مطابق با ۱۴ جمادی‌الاولی ۱۴۴۴ ه‍.ق توسط برخی کوردلان به شهادت رسيد.

اللهم ارفع درجاته و احشره مع النبيين، و صلی الله تعالی علی سيدنا محمد وآله و اصحابه اجمعين.

 محمد زکريا دهواری – گشت سراوان
۱۹ آذر ۱۴۰۱ مطابق با ۱۵ جمادی‌الاولی ۱۴۴۴

 

  • نویسنده :  محمد زکريا دهواری