دوباره جمعه در خاش، اتفاقی تلخ رخ داد و چندین نفر کشته شدند که جا دارد فورا بررسی شود که علت ماجرا چه بوده و دیگر مانند ماجرای تلخ هشت مهر زاهدان، تاخیر در پاسخ به مردم جایز نیست! واقعا چرا اعتراضات در استان سیستان و بلوچستان که مردم صبورش سال‌ها سختی‌های ناشی از مشکلات […]

دوباره جمعه در خاش، اتفاقی تلخ رخ داد و چندین نفر کشته شدند که جا دارد فورا بررسی شود که علت ماجرا چه بوده و دیگر مانند ماجرای تلخ هشت مهر زاهدان، تاخیر در پاسخ به مردم جایز نیست!

واقعا چرا اعتراضات در استان سیستان و بلوچستان که مردم صبورش سال‌ها سختی‌های ناشی از مشکلات توسعه نیافتگی را تحمل کرده‌اند به این حوادث ناگوار منجر می‌شود؟ جواب منصفانه و محکمه پسند می‌خواهم وإلا می‌شود فوراً گفت که کار مسلحين و گروهک‌هاست که البته بنده فعلا جمع بندی مستند از اینها ندارم؛ ولی چرا کسی جواب فوری و دقیق نمی‌دهد؟ آیا از نتیجه تاخیرها کم ضرر ندیدید؟!

آیا نمی‌شود همان عقلایی که در تهران به نحوی اعتراضات گسترده را مدیریت می‌کنند که کمترین تلفات را در پی دارد، یک ماه هم به این استان اعزام شوند؟؟

و نکته آخر اینکه دستگاه قضایی چرا فوری‌تر درباره روند رسیدگی به تخلفات پرنده هشتم مهر گزارش نمی‌دهد تا مردم بدانند حق‌شان ضایع نمی‌شود؟! وقتی اقدامی می‌شود باید اطلاع‌رسانی هم صورت بگیرد تا مردم در جریان قرار بگیرند.

رهبران انقلاب مردم را ولیّ نعمت دانسته‌اند؛ لذا خدمت به مردم وظیفه است نه منت! تعلل نهادهای استان در این دو ماه واقعا عجیب بوده است و فقط به اعتمادسوزی انجامیده است!

علیرضا کمیلی

 

  • منبع خبر : کانال تلگرامی نویسنده