“آدم لیبور”، نویسندۀ بریتانیایی در مقاله‌ای، اوضاع اقلیت مسلمان اویغور در چین را «وحشتناک و تکان‌دهنده» توصیف کرده و ضمن انتقاد از «سکوت جهان اسلام» در قبال این جنایت، هشدار داده است که فاجعۀ «سربرنیتسا» در حق مسلمانان اویغور تکرار نشود. به گزارش سنی‌آنلاین به نقل از بخش عربی الجزیره؛ این نویسندۀ بریتانیایی با […]

 

“آدم لیبور”، نویسندۀ بریتانیایی در مقاله‌ای، اوضاع اقلیت مسلمان اویغور در چین را «وحشتناک و تکان‌دهنده» توصیف کرده و ضمن انتقاد از «سکوت جهان اسلام» در قبال این جنایت، هشدار داده است که فاجعۀ «سربرنیتسا» در حق مسلمانان اویغور تکرار نشود.
به گزارش سنی‌آنلاین به نقل از بخش عربی الجزیره؛ این نویسندۀ بریتانیایی با انتشار مقاله‌ای در روزنامۀ «تایمز» خاطرنشان کرده است: اقلیت مسلمان اویغور دارای تاریخ و تمدنی کهن است، اما این ملت تاریخی در سایۀ بازداشت‌های گسترده، کوچ و عقیم‌سازی اجباری و تخریب مساجد قدیمی و مراکز علمی توسط حکومت چین در حال نابودی و اضمحلال است.
آدم لیبور، اقدامات پکن علیه اویغورها را «قتل‌عام بزرگ با توسل به فن‌آوری‌های جدید» دانسته و نوشته است: متاسفانه اکثر کشورهای عربی و اسلامی علی‌رغم سرکوب اقلیت مسلمان اویغور توسط چین، به‌جای دفاع از برادران دینی خود، از دولت پکن حمایت می‌کنند.
وی در ادامه تصریح کرده است: بخش بزرگی از جهان به دلیل بدهکاری‌های کلان و مشکلات اقتصادی خودشان را به چین فروخته‌اند که این معامله تبعات بسیار خطرناکی دارد.
این روزنامه‌نگار بریتانیایی در پایان مقاله‌اش تاکید کرده است: علاوه بر کشورهای غربی، دولت‌ها و حکومت‌های عربی و اسلامی نیز باید بر دولت پکن فشار بیاورند تا فاجعۀ «کشتار سربرنیستا» مجددا و این بار در حق مسلمانان اویغور تکرار نشود./سنی‌آنلاین