نویسنده: سعید فضل‌اللهی نمی‌دانیم بر کدامین ظلم و جور و بر کدامین گناه و معصیت مسلمان امروزی سر در گریبان بریم. وقتی مسلمانی که با عملکرد و رفتارهای جاهلانه خویش جاهلیت قبل از اسلام را رو سفید می‌کند و جهالتی نوین را در عصر فضا و تکنولوژی رقم می‌زند. کفار و مشرکان در جاهلیت قبل […]

نویسنده: سعید فضل‌اللهی

نمی‌دانیم بر کدامین ظلم و جور و بر کدامین گناه و معصیت مسلمان امروزی سر در گریبان بریم. وقتی مسلمانی که با عملکرد و رفتارهای جاهلانه خویش جاهلیت قبل از اسلام را رو سفید می‌کند و جهالتی نوین را در عصر فضا و تکنولوژی رقم می‌زند.
کفار و مشرکان در جاهلیت قبل از اسلام حرمت‌ها را پاس می‌داشتند و حرمت چنین ماه‌ها و لحظاتی را پاسداری می‌کردند.
ماه‌های حرام برای مشرکان و کفار آن زمان از چنان احترامی برخوردار بود که اگر در کارزار جنگ می‌بودند، باز هم شمشیر در نیام می‌گذاشتند تا مبادا نسبت به ماهی از ماه‌های حرام بی حرمتی شود.
پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم که خود پیام‌آور صلح و دوستی بود،‌ با بعثت سراسر خیر خود بیش از پیش بر این حرمت‌ها صحه گذاشت و مسلمانان نیز هرگز به خود اجازه شکستن این حرمت‌ها را ندادند.
شروع ماه محرم الحرام و آغاز سال هجری قمری مصادف است با سالروز شهادت حضرت عمر و شهادت حضرت حسین رضی‌الله‌عنهما. رنگین شدن ابتدای سال هجری با خون این شه‌سوران همه ساله تلنگری است برای من و شما مسلمانان که ای مسلمان! خون ما ریخته شد تا سنت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم‌ زنده بماند و ما دنیا را وداع گفتیم تا ظلم و جور و نابرابری‌ها برچیده شود.
و ظلم همیشه از طرف حاکمان نیست. مصداق ظلم همین برادر کشی‌ها و همین حرمت شکنی‌هاست. امسال با شروع ماه محرم و سال جدید هجری غم و ماتم بر شهر من بیش از هر زمانی سایه افکنده و اینک با اوضاع پیش آمده، غم پشت پا زدن بر اهداف و پیام قیام کربلا بیش از مظلومیت شهسوار کربلاست.
بیاییم پیام قیام کربلا را در جامعه خود زنده و نهادینه کنیم. بیاییم تا دیر نشده اشکی بر جاهلیت جامعه خود بریزیم، قدمی برداریم. باشد تا که برچیده شود این برادر کشی‌ها و نا امنی‌ها.