سنت‌آنلاین‌| جامعهٔ مدرسین و طلاب عین العلوم گُشت با صدور پیامی درگذشت مولانا موسی رحیمی رحمه‌الله، از علمای اهل سنت استان هرمزگان را تسلیت گفت. به گزارش سنت‌آنلاین، متن پیام به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم حادثهٔ جان‌باختن ناگهانی یکی از فرزندان عزیز عین‌العلوم، عالم محبوب و متواضع، مدافع صحابه و أم‌المؤمنین عایشه […]

سنت‌آنلاین‌| جامعهٔ مدرسین و طلاب عین العلوم گُشت با صدور پیامی درگذشت مولانا موسی رحیمی رحمه‌الله، از علمای اهل سنت استان هرمزگان را تسلیت گفت.
به گزارش سنت‌آنلاین، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حادثهٔ جان‌باختن ناگهانی یکی از فرزندان عزیز عین‌العلوم، عالم محبوب و متواضع، مدافع صحابه و أم‌المؤمنین عایشه رضی‌الله‌عنهم، جناب مولانا موسی رحیمی – رحمه‌الله – از علمای اهل سنت شهرستان سیریک استان هرمزگان مایهٔ تأسف‌مان شد.
ایشان ساکن روستای مهمانی از توابع سیریک بود و تحصیلات ابتدایی خود را در سیریک گذرانده و جهت تحصیلات تکمیلی خویش در مدرسهٔ علوم دینی عین‌العلوم گُشت نزد اساطین این مرکز علمی؛ همچون حضرت شیخ الحدیث مولانا حسین‌پور، مولانا دهقان، مولانا ملازهی و مفتی خالد – رحمهم‌الله – زانوی تلمذ زد و نزد ایشان دانش‌آموخته شده بود.
وی بعد از فراغت، به منطقهٔ محروم خویش بازگشت و به فعالیت‌های دینی و آگاهی‌بخشی مردم پرداخت و امامت روستای مُغْناته از توابع سیریک را برعهده گرفت و با زبان شیرین و اصیل مادری، بلوچی، به وعظ و ارشاد مردم پرداخت و در کنار آن در سیریک با ایجاد یک کتابفروشی سعی در بالا بردن سطح سواد دینی و فرهنگی مردم نمود.
ایشان بعدها به خاطر برخی مسائل و مشکلات، امامت جمعه را رها کرد و مدتی به امارات متحدهٔ عربی رفت، اما چند وقت پیش دوباره به کشور بازگشت و تقریباً چهل روز قبل از این حادثه، بازداشت شده بود و متأسفانه مانند بسیاری از علمای سلف صالح، فقط جنازهٔ‌شان طعم آزادی از زندان را چشید و امروز با بدرقهٔ بی‌نظیر مردمی راهی سرای آخرت گردید.
این ضایعهٔ اسفناک را به محضر علما و جامعهٔ اهل سنت و مردم خونگرم استان هرمزگان، خانوادهٔ گرامی و داغدیدهٔ ایشان و سایر دوستداران وی تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم که الله متعال شهادت ایشان را به بارگاه خویش بپذیرد و با غفران خویش بنوازد و با شهدای راستین اسلام حشر نماید و بازماندگان را صبر جمیل و اجر جزیل عطا فرماید.

📝 جامعهٔ مدرسین و طلاب عین العلوم گُشت سراوان
دوشنبه ٢٥ ذوالحجه ١٤٤٣ هـ.ق.