امروز اول فروردین سال ۱۴۰۱ است. روزی که مصادف است با اول ماه، اول فصل، اول سال و اول قرن. اتفاقی که تا صد سال دیگر تکرار نمی‌شود. تاریخ امروز آنقدر رند، لاکچری و وسوسه‌انگیر است که بسیاری را قبل از موعد به بیمارستان کشانده است تا این تاریخ بر شناسنامۀ کودک‌شان ـ ولو نارس […]

 امروز اول فروردین سال ۱۴۰۱ است. روزی که مصادف است با اول ماه، اول فصل، اول سال و اول قرن. اتفاقی که تا صد سال دیگر تکرار نمی‌شود.
تاریخ امروز آنقدر رند، لاکچری و وسوسه‌انگیر است که بسیاری را قبل از موعد به بیمارستان کشانده است تا این تاریخ بر شناسنامۀ کودک‌شان ـ ولو نارس ـ نقش ببندد و گروهی این روز را برای آغاز زندگی مشترک انتخاب کرده‌اند و… و صد البته زندگی‌ شخصی‌شان است و اختیارش را دارند. مبارک همۀ‌شان باد و زندگی به کامشان.
نگارنده اما به جدّ معتقدم که تاریخِ رند عددی بیش نیست، همۀ روزها مال خداست و سرشار از انرژی‌های مثبت و خوب. اما تاریخ رند می‌تواند تنها بهانه‌ای باشد برای تغییر و تحولی مثبت در زندگی. می‌تواند سرآغازی باشد برای شروع کاری که قرار بوده است «از شنبه» انجامش دهیم و انجام نداده‌ایم.
امروز می‌تواند تاریخ مناسب و به یادماندنی‌ای باشد برای ترک رفتار نامناسبی که داشته‌ایم. برای انجام کار مناسبی که دوست داشته‌ایم انجامش دهیم و برای انجام آن منتظر فرصتی بوده‌ایم.
یکِ یکِ یک را بهانه‌ای کنیم برای شروع رفتار خوب با دیگران، عشق ورزیدن به همه مخلوقات خدا، برای دست برداشتن از رفتارهای ناشایست و ناپسندی که در خود سراغ داریم. این تاریخ را بهانه‌ای کنیم برای شروع خواندن نماز، اگر تا کنون نمی‌خوانده‌ایم. برای تلاوت روزانۀ قرآن، اگر تا کنون توفیقش را نداشته‌ایم. برای مطالعۀ کتاب، اگر تا کنون اهلش نبوده‌ایم. برای فاصله گرفتن از ناهنجاری‌هایی که تا کنون مرتکب می‌شده‌ایم.▫️ از امروز طبیعت لباس نو به تن کرده و خود را آماده رویش و جان بخشی کرده است. چه خوب که ما هم مثل طبیعت از خواب زمستانی بیدار شویم و نگاهی تازه به زندگی بیندازیم. نگاهی توأم با عشق، صفا، صمیمیت و مهربانی./انواروِب

✍️ حسین سلیمان‌پور