حضرت شیخ الحدیث مولانا عبدالرحمن چابهاری در خطبه‌های نماز جمعه (٢/آذر/١٣٩٧) ضمن تبریک به فرارسیدن ماه مولود النبی صلی الله علیه وسلم و «هفتۀ وحدت» گفت با اختصاص دادن هزینۀ جشن «میلاد نبی» به فقراء و مستمندان روح رسول الله را شاد کنیم. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از کانال مولانا چابهاری، شیخ الحدیث مولانا […]

هزینۀ جشن «میلاد نبی صلی الله علیه وسلم» را به فقراء و مستمندان اختصاص دهیمحضرت شیخ الحدیث مولانا عبدالرحمن چابهاری در خطبه‌های نماز جمعه (٢/آذر/١٣٩٧) ضمن تبریک به فرارسیدن ماه مولود النبی صلی الله علیه وسلم و «هفتۀ وحدت» گفت با اختصاص دادن هزینۀ جشن «میلاد نبی» به فقراء و مستمندان روح رسول الله را شاد کنیم.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از کانال مولانا چابهاری، شیخ الحدیث مولانا عبدالرحمن چابهاری با بیان اینکه اسلام در ماه ربیع الاول با ولادت پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم به شرف بزرگی دست یافته است افزود: این ماه پیام‌آور رحمت، صلح و محبت بین مسلمانان جهان است.

مولانا چابهاری افزود: این هفته را جمهوری اسلامی به «هفته وحدت» نام‌گذاری کرده است بایستی آن‌را پاس داشت و تمام ملت ایران اعم از شیعه و سنی از تفرقه و اختلاف پرهیز کنند و به موضوعات چالش‌برانگیز درگیر نشوند تا دشمن نتواند با سوءاستفاده از اسم «شیعه» و «سنی» در میان مسلمین تفرقه اندازد.

امام جمعۀ شهرستان چابهار به جایگاه «جشن میلاد النبی» در شریعت اسلامی اشاره کرد و افزود: حقیقتا تولد حضرت رسول خدا صلی الله علیه وسلم برای همۀ مسلمانان موجب مسرت و خوشحالی است، اما آن‌چه که امروزه به‌عنوان «جشن میلاد النبی» رواج دارد در زمان خود رسول الله صلی الله علیه وسلم، صحابه، تابعین، اولیاء‌ خدا و فقهاء به این صورت نبود.

چابهاری با بیان این‌که جشن «مولود نبی» توسط یک عالم فاسق و درباری زمان مظفرالدین شاه پدید آمد گفت: این عالم به خاطر این‌ کارش از جانب پادشاه امتیازی کسب کرد و برای رواج بیشتر این جشن از بیت‌المال حمایت مالی شد و بعد از آن گسترش پیدا کرد.

شیخ الحدیث مولانا چابهاری افزود: اگر برای شادی روح رسول خدا صلی الله علیه وسلم چنین جشن پرهزینه‌ای را انجام می‌دهیم بهتر است آن‌را برای فقراء و مستمندان اختصاص دهیم، زیرا روح اطهر آن‌حضرت بیشتر و بهتر راضی و خشنود می‌شود.

مسلمانان رسول خدا صلی الله علیه وسلم را در همۀ ابعاد زندگی خویش الگوی قرار دهند و از رحمت، شفقت، سخاوت و رفتارش با خلق جهان درس بگیرند، آن‌را در زندگی خود پیاده کنند، در این ماه عبادات خود را افزایش دهند و بر آن حضرت زیاد درود بفرستند خودش جشن بزرگی‌ است.

ایشان با بیان اینکه جشن‌های اسلامی مملو از تعلیمات دینی و مذهبی هستند و در هیچ یکی از این جشن‌ها پایکوبی و موسیقی جواز ندارد افزود: برگزاری «همایش‌های نبوی» برای آشنایی با سیرت آن‌حضرت خوب و خیلی مفید است، به شرطی که در آن تعیین زمان و اسراف نباشد، این نوع همایش‌ها حتی ضروی و واجب‌اند.