اتحادیه جهانی علمای مسلمان با انتشار بیانیه‌ای دیدار تعدادی از مقامات کشورهای عربی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنفرانس «حمایت از صلح و امنیت خاورمیانه» در ورشو، پایتخت لهستان برگزار شد را محکوم کرد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از «iumsonline»، در بیانیه‌ای اتحادیهٔ جهانی علمای مسلمان آمده است عادی‌سازی روابط با اسرائیل […]

اتحادیهٔ جهانی علمای مسلمان، دیدار تعدادی از مقامات عربی با نتانیاهو در کنفرانس ورشو را محکوم کرداتحادیه جهانی علمای مسلمان با انتشار بیانیه‌ای دیدار تعدادی از مقامات کشورهای عربی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنفرانس «حمایت از صلح و امنیت خاورمیانه» در ورشو، پایتخت لهستان برگزار شد را محکوم کرد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از «iumsonline»، در بیانیه‌ای اتحادیهٔ جهانی علمای مسلمان آمده است عادی‌سازی روابط با اسرائیل غاصب فقط در منطقه مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، اینکه تعدادی از مقامات کشورهای عربی با نخست‌وزیر اسرائیل در کنفرانس «حمایت از صلح و امنیت خاورمیانه» دیدار کردند. آیا جنایات اسرائیل که قدس و سرزمین فلسطین را اشغال کرده، ملت فلسطین را به قتل می‌رساند، شهر‌ها را محاصره می‌کند، قدس و فلسطین را یهودی‌سازی می‌کند را فراموش‌کرده‌اند؟

این اتحادیه همچنین دیدار مقامات عربی با نتانیاهو را به مثابه تأیید اقدامات اشغالگرانهٔ اسرائیل در فلسطین و سوریه دانسته و افزود: همهٔ این اعمال به‌خاطر متقاعد کردن امریکا و اسرائیل برای حمله به ایران و تحقق معاملهٔ قرن صورت می‌گیرد، اگر این اتفاق رخ دهد سرزمین خلیچ و شبه جزیرهٔ عرب دچار هرج‌ومرج ویرانگر خواهد شد.

در این بیانیه آمده: امنیت و ثبات در منطقه با مشارک و هم‌کاری دشمنی خطرناکی که به‌جز تجزیه و جدایی در منطقه و امنیت خودش را نمی‌خواهد، برقرار نمی‌شود در حالی‌که جهان عرب درگیر جنگ‌های ویرانگر: یمن، سوریه، لیبی و… است که تاکنون برای مردم این مناطق هیچ خیر و منفعتی به بار نیاورده است.

در آخر این بیانیه تأکید شده است: جنگ ٨ سالهٔ ایران و عراق توسط امریکا و اسرائیل به خاطر منفعت خودشان که فروش صلاح است راه‌اندازی شد؛ آن‌ها به اهدافشان رسیدند، اما در انتها غیر از ویرانی و کشتار چیزی نصیب منطقه نشد.