ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی دیروز (۳/مهر/۱۳۹۷) قطار سریع‌السیر بین شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره را افتتاح کرد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از خبرگزاری واس، دکتر نبیل العامودی، وزیر حمل و نقل این کشور در مراسم افتتاحیه قطار سریع‌السیر گفت: عربستان سعودی از ابتدای تاسیس خود افتخار خدمت به زائران حرمین را داشته […]

ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی دیروز (۳/مهر/۱۳۹۷) قطار سریع‌السیر بین شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره را افتتاح کرد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از خبرگزاری واس، دکتر نبیل العامودی، وزیر حمل و نقل این کشور در مراسم افتتاحیه قطار سریع‌السیر گفت: عربستان سعودی از ابتدای تاسیس خود افتخار خدمت به زائران حرمین را داشته است، تلاش می‌کنیم به دستور ملک سلمان همه امکانات برای خدمت به مهمانان الله بر اساس چشم‌انداز سعودی ۲۰۳۰ فراهم شود، و اکنون افتخار دارم اعلام کنم که قطار سریع السیر حرمین آماده فعالیت است.

دکتر عامودی تاکید کرد: قطار حرمین طرحی است که توسط خادم حرمین شریفین مدیریت و پیگیری شده، و امروز تبدیل به واقعیتی شده که می‌تواند به افزایش تعداد زائران حرمین شریفین کمک کند.

بنا بر گفته عامودی: خط حرمین ۴۵۰ کیلومتر طول دارد و مکه و مدینه را از راه جده در نزدیکی دریای سرخ به هم وصل می‌کند. این خط آهن ۳۵ قطار دارد که با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند و سالانه ۶۰ میلیون مسافر را جابه‌جا خواهد کرد و فاصله زمینی ۴ ساعته را به مدت زمان ۱:۲۰ دقیقه طی می‌کنند.