جمعیت علمای مسلمان الجزایر خواستار لغو نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در پنجمین دورهٔ متوالی انتخابات ریاست جمهوری این کشور شدند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، جمعیت علمای مسلمان الجزایر به عنوان بزرگترین تجمع علمای این کشور طی بیانیه‌ای از عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری کنونی این کشور خواست از نامزدی در پنجمین دوره انتخابات ریاست […]

علمای الجزایر خواستار لغو نامزدی «بوتفلیقه» شدندجمعیت علمای مسلمان الجزایر خواستار لغو نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در پنجمین دورهٔ متوالی انتخابات ریاست جمهوری این کشور شدند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، جمعیت علمای مسلمان الجزایر به عنوان بزرگترین تجمع علمای این کشور طی بیانیه‌ای از عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری کنونی این کشور خواست از نامزدی در پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف دهد.

این جمعیت همچنین خواستار آغاز گفت‌وگوی جدی برای ایجاد مرحله جدید در این کشور از طریق اقدامت فوری نظیر آزادی رسانه‌ها شد.‌

در این بیانیه همچنین نسبت به “فراخوان نافرمانی مدنی توسط محافل مخفی که می‌تواند روی مردم این کشور تاثیر منفی بگزارد”، نیز هشدار داده شده است.

گفتنی‌ست، تظاهرات علیه نامزدی مجدد بوتفلیقه برای پنجمين دورهٔ متوالی ریاست جمهوری در مناطق مختلف الجزایر سه هفته است که ادامه دارد.

بوتفلیقه ٨٢ ساله از آوریل سال ١٩٩٩ میلادی قدرت را در الجزایر در دست دارد. وی علی‌رغم ضعف جسمانی و بیماری قصد دارد بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.