نخستین مسابقه استانی «قاعده نورانی» بین مکاتب قرآنی دانش‌آموزی استان سیستان‌و‌بلوچستان، امروز پنجشنبه (۱ اسفند ۱۳۹۷) در شهر «سوران» برگزار شد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از سنی‌آنلاین، در این دوره از مسابقات که به میزبانی مرکز علوم قرآنی سوران و با همکاری شورای دانش‌آموزی دارالعلوم زاهدان برگزار شد، حدود ۲۰۰ دانش‌آموز از مقطع اول […]

نخستین مسابقه استانی «قاعده نورانی» برگزار شدنخستین مسابقه استانی «قاعده نورانی» بین مکاتب قرآنی دانش‌آموزی استان سیستان‌و‌بلوچستان، امروز پنجشنبه (۱ اسفند ۱۳۹۷) در شهر «سوران» برگزار شد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از سنی‌آنلاین، در این دوره از مسابقات که به میزبانی مرکز علوم قرآنی سوران و با همکاری شورای دانش‌آموزی دارالعلوم زاهدان برگزار شد، حدود ۲۰۰ دانش‌آموز از مقطع اول تا چهارم ابتدایی از شهرستان‌های مختلف سیستان‌وبلوچستان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

اختتامیه این مسابقات شامگاه پنجشنبه با اعطای جوایزی نفیس به ۱۶ نفر از منتخبین (پنج دستگاه دوچرخه به ۵ نفر اول و به ۱۰ نفر بعدی جوایز نقدی به ارزش یک میلیون ریال) برگزار شد. همچنین به تمام شرکت‌کنندگان لوح یادبود اعطا شد.

مولوی محمدحسن بیجارزهی (مدیر جامعه اسلامیه سوران) و مولوی عبدالعزیز اربابی (مسئول شورای مکاتب دانش‌آموزی شهرستان نیکشهر) سخنرانان اختتامیه این دوره از مسابقات بودند.

مولوی عبدالواحد قلندرزهی، یکی از مسئولین مکاتب قرآنی شهرستان سیب‌وسوران در گفت‌وگو با سنی‌آنلاین، گفت: آموزش قرآن برای دانش‌آموزان با شیوه «قاعده نورانی» حدود شش سال قبل در مرکز علوم قرآنی سوران آغاز شده است.

استاد مرکز علوم قرآنی سوران در ادامه افزود: کتاب «قاعده نورانی» نزدیک به یک قرن پیش توسط مولانا نورمحمد حقانی تالیف شده و مولانا قاری فتح‌محمد پانی‌پتی (از دانش‌آموختگان دارالعلوم دیوبند) توضیحات و موارد تجویدی را به این کتاب افزوده است.

مولوی عبدالواحد که کتاب قاعده نورانی را از اردو به فارسی برگردانده است، با اشاره به تأثیر شیوه تالیف این کتاب در آموزش قرآن مجید برای نوآموزان، خاطرنشان کرد: در روشی که ما در پرتو کتاب «قاعده نورانی» برای آموزش قرآن به دانش‌آموزان کلاس‌های ابتدایی در پیش گرفته‌ایم، قرآن‌آموز از همان ابتدا قواعد ابتدایی تجوید را نیز در کنار روخوانی قرآن فرا می‌گیرد.