مولانا حسن سرکوهی در مراسم نماز جمعۀ این هفتۀ مسجد جامع توحید مشهد (٢/آذر/١٣٩٧) میلاد پیامر اسلام را از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوندی دانست و احترام هر یک از فرق شیعه و سنی به مقدسات همدیگر را یک امر شرعی و قرآنی بر شمرد. به گزارش خبرنگار افتخاری سنت‌آنلاین از مشهد، مولانا حسن سرکوهی نعمت‌های خداوندی […]

احترام به مقدسات شیعه و سنی امر شرعی استمولانا حسن سرکوهی در مراسم نماز جمعۀ این هفتۀ مسجد جامع توحید مشهد (٢/آذر/١٣٩٧) میلاد پیامر اسلام را از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوندی دانست و احترام هر یک از فرق شیعه و سنی به مقدسات همدیگر را یک امر شرعی و قرآنی بر شمرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری سنت‌آنلاین از مشهد، مولانا حسن سرکوهی نعمت‌های خداوندی را غیر محصور دانست و افزود: یکی از بزرگترین نعمت‌های که خداوند متعال در ماه ربیع الاول به ما ارزانی داشته است ولادت با سعادت پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم است، خداوند در مقابل این همه نعمت، از انسان فقط یک چیز می‌خواهد، اینکه منعم واقعی خویش را شناخته و قدرشناس او باشیم.

ایشان نعمت‌های خداوندی را به دو نوع «مادی» و «معنوی» تقسیم کرد و فرمود: شخصی که نعمت‌های معنوی را درک نکند هرگز با نعمت‌های مادی خرسند نخواهد شد، لذا باید به سنت‌های پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم چنگ بزنیم و از دستوراتش پیروی کنیم تا ابهت مسلمانان کفار را مرعوب گرداند.

مولانا سرکوهی در بخشی از سخنانش به اتحاد مسلمین در نخستین روزهای ورود پیامبر صلی الله علیه وسلم به مدینه، اشاره کرد و اظهار داشت: همۀ ما باید حول محور قرآن، توحید، صلح، صفا، محبت و بر علیه دشمن مشترک متحد شویم و هر یک از فرق شیعه و سنی باید به مقدسات همدیگر احترام بگذارند، زیرا این یک دستور قرآنی و شرعی است.

ایشان با بیان اینکه اهانت به شیعه و سنی اسلام را تضعیف می‌کند افزود: محبت رشد و تعالی افراد جامعه را فراهم می‌کند، در جامعه‌ای که وحدت باشد در همۀ مشکلات با تمام توان با هم‌دیگر همکاری می‌کنند.

خطیب جمعۀ مسجد جامع توحید مشهد «کتاب خدا»، «سنت‌های پیامبر اسلام»، «گفت‌وگو با همدیگر» و «رفع تبعیض و اجرای عدالت» را معیار همبستگی دانست و بیان داشت: نمونۀ بارز اجرای عدالت و برقراری وحدت را پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم در دستور کار قرار داد آن‌جا که زید را فرماندۀ سپاه، بلال حبشی را مؤذن، سلمان فارسی را مشاور خویش مقرر کرد. ما هم با این اتحاد و هم‌دلی می‌توانیم بر تمام مشکلات چیره شویم.