جوزف دانفورد، رئیس ستاد ارتش آمریکا می‌گوید راه حل نظامی برای پایان جنگ افغانستان وجود ندارد و طالبان نیز در جنگ «شکست نمی‌خورند.» به گزارش سنت‌آنلاین، بی‌بی‌سی گزارش داد؛ رئیس ستاد ارتش آمریکا که روز شنبه (۲۶ آبان) در نشست بین‌المللی امنیتی هالیفاکس در کانادا صحبت می‌کرد، گفت که راه حل نظامی برای پایان‌دادن به […]

ارتش آمریکا: طالبان در جنگ شکست نمی‌خورندجوزف دانفورد، رئیس ستاد ارتش آمریکا می‌گوید راه حل نظامی برای پایان جنگ افغانستان وجود ندارد و طالبان نیز در جنگ «شکست نمی‌خورند.»

به گزارش سنت‌آنلاین، بی‌بی‌سی گزارش داد؛ رئیس ستاد ارتش آمریکا که روز شنبه (۲۶ آبان) در نشست بین‌المللی امنیتی هالیفاکس در کانادا صحبت می‌کرد، گفت که راه حل نظامی برای پایان‌دادن به جنگ افغانستان وجود ندارد و «گروه طالبان نیز برای فعلا شکست‌ناپذیر است.»

این مقام ارشد آمریکایی افزود: «این منصفانه است که بگویم طالبان اکنون در جنگ شکست نخواهند خورد.»

این نخستین بار است که یک مقام نظامی آمریکایی دراین سطح با این صراحت اعتراف می‌کند که آمریکا نمی‌تواند گروه طالبان را در جنگ مغلوب کند.

این نظامی ارشد آمریکایی گفت: «عقیده داریم که طالبان نیز به این امر آگاهند که باید به روند صلح بپیوندند. موفقیت آمریکا و متحدانش نیز در این خواهد بود که فشار همه‌جانبه را روی این گروه وارد کند تا طالبان آماده گفت‌وگو شوند.»

در ماه‌های اخیر تلاش‌های آمریکا برای ایجاد صلح در افغانستان افزایش یافته‌ است. اخیرا این کشور زلمی خلیل‌زاد را به‌عنوان نماینده ویژه وزارت خارجه برای صلح افغانستان منصوب کرد.
نزدیک به ده روز پیش هم گفت‌وگوهای چندجانبه صلح میان نمایندگان طالبان و شورای عالی صلح افغانستان با میانجی‌گری روسیه در مسکو برگزار شد. هدف از نشست مسکو ایجاد زمینه برای آغاز مذاکرات مستقیم بین دولت کابل، طالبان و نمایندگان احزاب و جریان‌های سیاسی مختلف افغانستان اعلام شد.