وزارت اوقاف اردن از برگزاری کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس و مسجدالاقصی در این کشور خبر داد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، عبدالناصر ابوالبصل، وزیر اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس و مسجدالاقصی با همکاری مجلس سنا و مجلس نمایندگان اردن پنجشنبه (٢٩/آذر/١٣٩٧) […]

اردن؛ میزبان همایش بین‌المللی حمایت از مسجدالاقصیوزارت اوقاف اردن از برگزاری کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس و مسجدالاقصی در این کشور خبر داد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، عبدالناصر ابوالبصل، وزیر اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس و مسجدالاقصی با همکاری مجلس سنا و مجلس نمایندگان اردن پنجشنبه (٢٩/آذر/١٣٩٧) برگزار می‌شود.

وی در این بیانیه با اشاره به این که حملات، تخریب‌ها و خطراتی که هر روز مسجدالاقصی با آن رو به رو است، احساسات همۀ مسلمانان و عرب‌ها را جریحه‌دار می کند، تصریح کرد: این حملات در روزهای اخیر به صورت چشمگیری افزایش یافته است، به گونه‌ای که به وجود طرحی برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی در این مسجد از سوی رژیم اشغالگر هشدار می‌دهد.

عبدالناصر ابوالبصل در این بیانیه افزود: ما در اردن به‌عنوان متولی قدس و مقدسات دینی آن، به نمایندگی از امت عربی و اسلامی، وظیفه خود دیدیم با برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی، همه امت اسلامی و جهانیان را در جریان خطراتی که امروز قبله نخست مسلمانان با آن مواجه است، آگاه کنیم.

در این بیانیه آمده: وزارت اوقاف به حکم ولایت دینی و اداری بر موقوفات قدس و مسجدالاقصی به برگزاری این کنفرانس بین‌المللی بزرگ با مشارکت گسترده داخلی، عربی و بین‌المللی به منظور بحث و تبادل‌نظر در رابطه با راه‌های حمایت از مسجدالاقصی و پشتیبانی از حکومت اردن برای حمایت از قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن دعوت می‌کند.