سنت‌آنلاین| مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور، مدیر حوزه علمیه عین العلوم گُشت، در مراسم نماز عید فطر سراوان (۱ شوال ۱٤٤۳ ق./ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ش.) در مصلای بزرگ وحدت این شهر ضمن تبریک این عید به مردم سراوان، به نکات مهمی اشاره کرد که گزیدهٔ سخنان ایشان به شرح زیر است

– رؤیت هلال شوال در چندین جا از استان صورت گرفته است و نزد علما محقق شده که امروز عید است.
– از نظر ماده ۱۲ قانون اساسی اهل سنت در برگزاری مراسم عبادی خود مستقل‌اند و کسی نمی‌تواند مانع آن‌ها شود؛ امیدواریم ادارات هم نسبت به کسانی که برای نماز عید می‌آیند غیبت رد نکنند و حق این‌ها را پایمال نکنند.
– برگزاری نماز عید اهل سنت به معنای مخالفت با دولت جمهوری اسلامی نیست؛ بلکه ما مطابق با قانون اساسی جمهوری اسلامی عبادت خودمان را به‌صورت استقلال اینجا انجام می‌دهیم و امیدواریم که دولت‌مردان هم در این مورد به ما حق بدهند و تنگ‌نظری نکنند، همانطوری که قانون اساسی تنگ‌نظری نکرده است.
– امروز روز توبه است، امروز روزی است که روزه‌داران مزد خود را از بارگاه الهی دریافت می‌کنند. اگر کسانی در این ماه تنبلی کردند و نتوانستند برای خود نیکی و خیری جمع کنند و نتوانستند به‌وسیلهٔ عمل و توبهٔ خود، خود را از جهنم نجات بدهند؛ اما بازهم نباید ما از رحمت الله نا امید شویم؛ زیرا که امروز، روز رحمت است.
– بیاییم صادقانه توبه کنیم، در این جمعیتِ بزرگ ما و شما یقیناً افراد مخلصی وجود دارد که دعا و آمین گفتن آن‌ها باعث پذیرش دعاها می‌شود؛ ما و شما هم در ضمن این بندگان مخلص الله تعالی دست نیاز را به بارگاه الله تعالی بلند کنیم و از الله تعالی بخواهیم که ما را مورد مغفرت قرار دهد و از جهنم نجات‌مان دهد.
– از دکتر فاضلی (نمایندهٔ سراوان بزرگ) که برای خوبی و بهترسازی شهرستان سراوان بزرگ تلاش می‌کند، تشکر می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم که به توفیقات ایشان بیفزاید و همانطور که سخن گفت تلاش خود را مضاعف کند و ما و شما هم تلاش خودمان را بیشتر کنیم و همکاری داشته باشیم.
– از دولت کریمه هم درخواست می‌کنیم که به درخواست به حق نمایندگان ما پاسخ مثبت بدهد.
– بسیاری از شهروندان از وضع خیابان‌های خود شهر و راه‌های ارتباطی با روستاها خیلی نالان‌اند؛ امیدواریم شهردار محترم و شورای شهر نسبت در این موضوع پیگیری اصلی را داشته باشند و به‌خصوص در همین رفت و آمد از شهر تا عیدگاه هر ساله با مشکل مواجه‌ایم، با این جادهٔ باریک واقعاً خیلی مشکل‌ساز است.
– شهردار محترم و بقیهٔ مسئولینی که در این میدان دست دارند کوشش کنند تا زمان عید قربان راه مصلا را دوبانده کنند تا مشکلی برای نمازگزاران پیش نیاید.