گروهی از علمای فلسطینی در غزه نسبت به بسته شدن مسجد «باب الرحمه» اعتراض کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنت‌آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، گروهی از علمای اهل غزه با برگزاری تظاهراتی٬ به تصمیم اسرائیل برای بستن مسجد «باب الرحمه» (دروازه رحمت) در قسمت شرقی مسجدالاقصی اعتراض کرده و خواستار پایان دادن به […]


گروهی از علمای فلسطینی در غزه نسبت به بسته شدن مسجد «باب الرحمه» اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنت‌آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، گروهی از علمای اهل غزه با برگزاری تظاهراتی٬ به تصمیم اسرائیل برای بستن مسجد «باب الرحمه» (دروازه رحمت) در قسمت شرقی مسجدالاقصی اعتراض کرده و خواستار پایان دادن به نقض قوانین مرتبط با این دروازه شدند.

مروان أبو رأس، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در فلسطین طی سخنانی در این تظاهرات اعلام کرد که اسرائیل با بستن مساجد آنها را به کنیسه تبدیل کرده و به نقض حقوق مسجدالاقصی ادامه می‌دهد.

وی تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل را “توطئه علیه فلسطین” خوانده و تاکید کرد که دفاع از فلسطین و مسجد الاقصی باید اولویت اول امت اسلامی باشد.

در اوایل ماه ژوئیه٬ دادگاهی در اسرائیل حکم به بسته شدن مسجد باب الرحمه كه تحت نظارت شورای بنیادهای اسلامی قدس قرار دارد، صادر کرد.

گفتنی است بنیادهای موجود در قدس و مسجدالاقصی٬ بر اساس توافق‌نامه صلح میان اسرائیل و اردن در تاریخ ۲۶ اکتبر سال ۱۹۹۴ تحت حمایت شورای اوقاف و امور مقدسات اسلامی قدس وابسته به وزارت اوقاف، امور اسلامی و اماکن مقدس اردن است.

اسرائیل از سال ۲۰۰۳ به این طرف ورود و خروج از دروازه رحمت را ممنوع کرده و فلسطینیان پس از ۱۶ سال در ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ توانستند برای اولین بار در دروازه رحمت در مسجدالاقصی نماز بخوانند.