ریاست کل امور مسجدالحرام از افتتاح نماز‌خانه‌‌ای برای خدمت‌رسانی به افراد ناشنوا در مکۀ مکرمه خبر داد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از واس، ریاست کل امور مسجدالحرام با بیان اینکه در این نمازخانۀ ویژۀ ناشنوایان مترجمانی با زبان اشاره حضور دارند افزود: این افراد خطبه‌های نماز جمعه، عید فطر و قربان، نماز استسقاء و […]

افتتاح نمازخانۀ‌ ویژۀ معلولین در مکۀ مکرمهریاست کل امور مسجدالحرام از افتتاح نماز‌خانه‌‌ای برای خدمت‌رسانی به افراد ناشنوا در مکۀ مکرمه خبر داد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از واس، ریاست کل امور مسجدالحرام با بیان اینکه در این نمازخانۀ ویژۀ ناشنوایان مترجمانی با زبان اشاره حضور دارند افزود: این افراد خطبه‌های نماز جمعه، عید فطر و قربان، نماز استسقاء و درس‌ها و سخنرانی‌های مسجدالحرام را به زبان اشاره ترجمه می‌کنند.

همچنین برای سهولت تعلیم قرآن معلمانی برای تعلیم زبان اشاره در نظر گرفته شده‌اند تا با آن‌ها تمرین کنند.

ریاست کل امور مسجدالحرام اظهار داشت: یک وسیلۀ نگه‌دارندۀ قرآن نیز برای این افراد آماده شده که بتوانند به راحتی به تلاوت قرآن بپردازند، این مکان به قرآن با قلم گویا و ساعت گویا مجهز شده است تا اوقات شرعی را برای این افراد اعلام کند.

از دیگر امکانات این نمازخانه می‌توان به اختصاص دادن درب‌ها، راهرو‌ها و مسیرهای ویژه‌ با علامت‌های مشخص و با هدف تسهیل رفت و آمد افراد معلول و مجهزکردن نمازخانه‌ها به تمامی امور مورد نیاز این قشر اشاره کرد.