مسجد اعظم شهر کلن در آلمان، که یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین مساجد اروپا محسوب می‌شود، دیروز (٧/مهر/١٣٩٧) با حضور رئیس‌جمهور ترکیه افتتاح شد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از سنی‌آنلاین، رجب طیب اردوغان که در سفری رسمی به آلمان رفته بود، با افتتاح یکی از بزرگترین مساجد اروپا در شهر کلن به این سفر […]

مسجد اعظم شهر کلن در آلمان، که یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین مساجد اروپا محسوب می‌شود، دیروز (٧/مهر/١٣٩٧) با حضور رئیس‌جمهور ترکیه افتتاح شد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از سنی‌آنلاین، رجب طیب اردوغان که در سفری رسمی به آلمان رفته بود، با افتتاح یکی از بزرگترین مساجد اروپا در شهر کلن به این سفر سه‌روزه پایان داد.

رئیس‌جمهوری ترکیه که به‌‌عنوان مهمان ویژۀ افتتاح مسجد اعظم در این مراسم حضور داشت، این مسجد را «نماد صلح»‌ دانست و از دولت آلمان که علی‌رغم مخالفت‌های زیاد مانع ساخت این مسجد نشده بود سپاس‌گزاری کرد.

هزاران تن از هواداران اردوغان از صبح روز شنبه درحالی‌که تصاویر او و پرچم ترکیه را در دست داشتند، برای خوشامدگویی به اردوغان در اطراف حوالی مسجد مذکور تجمع کرده بودند.

اتحادیه «ترکی-اسلامی» آلمان که متولی ساخت این مسجد بوده، اعلام کرده است که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر علاقمندی خود را برای حضور در مراسم افتتاح مدرن‌ترین مسجد غرب اروپا اعلام کرده‌اند.

در همین حال مخالفان رجب طیب اردوغان نیز در اعتراض به وضع حقوق بشر در ترکیه و رفتار این کشور با کردها دست به تجمع در خیابان‌های اطراف زده بودند.

پلیس کلن تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کرده بود تا از احتمال هرگونه برخورد میان هواداران و مخالفان رئیس‌جمهوری ترکیه ممانعت به‌عمل آورد.

گفتنی‌ست بنای مسجد اعظم کلن که گنجایش ۱۱۰۰ نمازگزار را دارد، از سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز شده و معماری آن را دو معمار آلمانی بر عهده داشته است.

ارتفاع مناره‌های این مسجد ۵۵ متر اعلام شده است.

در حال حاضر حدود ۴ میلیون مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند که نیمی از آنها ترک‌تبار هستند.