نشریه حقوقی دانشگاه «هاروارد» که یکی از قدیمی‌ترین نشریات و مجلات آمریکا محسوب می‌شود و مدت زمانی باراک اوباما ریاست آن را بر عهده داشت، اکنون برای اولین بار یک مسلمان را به عنوان سردبیر خود انتخاب کرد. «حسان الشهاوی» آمریکایی مصری‌تبار به عنوان سردبیر یکی از قدیمی‌ترین نشریه حقوقی دانشگاه «هاروارد» تعیین شد، تا […]

نشریه حقوقی دانشگاه «هاروارد» که یکی از قدیمی‌ترین نشریات و مجلات آمریکا محسوب می‌شود و مدت زمانی باراک اوباما ریاست آن را بر عهده داشت، اکنون برای اولین بار یک مسلمان را به عنوان سردبیر خود انتخاب کرد.

انتخاب اولین سردبیر مسلمان برای نشریه حقوقی دانشگاه «هاروارد»

«حسان الشهاوی» آمریکایی مصری‌تبار به عنوان سردبیر یکی از قدیمی‌ترین نشریه حقوقی دانشگاه «هاروارد» تعیین شد، تا به اولین مسلمانی تبدیل شود که ریاست این نشریه را بر عهده می‌گیرد.

الشهاوی در سال ۲۰۱۶ موفق به اخذ مدرک لیسانس تاریخ و مطالعات خاور نزدیک از دانشگاه هاروارد شد و سپس به عنوان محقق در مقطع دکترا در رشته مطالعات اسلامی ادامه تحصیل داد.

معمولا نشریات حقوقی دانشکده‌های حقوق آمریکا معمولا بهترین دانشجوی خود را برای کار در این نشریات انتخاب می‌کنند و در بیشتر مواقع عهده‌دار پست‌های کلیدی این کشور خواهند شد.

«باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا از جمله مشاهیر حقوقی و سیاسی است که در نشریه حقوق هاروارد کار کرده است. اوباما در سال ۱۹۹۰ به عنوان اولین سردبیر سیاه‌پوست این نشریه انتخاب شد.

سه عضو کنونی دادگاه عالی آمریکا و دو قاضی متوفی آن عضو این نشریه که ۱۳۴ سال پیش تأسیس شده است، بودند.