پلیس پاکستان اعلام کرد که در یک انفجار تروریستی در بازاری محلی واقع در شمال غربی پاکستان حداقل ۳۱ نفر کشته و ۵۰ نفر نیز مجروح شدند و انفجاری تروریستی در مسجدی در افغانستان دست کم ۲۶ کشته و۵۰ زخمی برجای گذاشت. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از بهارنیوز، امین‌الله یکی از مقام‌های محلی توضیح […]

انفجارهای مرگبار در پاکستان و افغانستانپلیس پاکستان اعلام کرد که در یک انفجار تروریستی در بازاری محلی واقع در شمال غربی پاکستان حداقل ۳۱ نفر کشته و ۵۰ نفر نیز مجروح شدند و انفجاری تروریستی در مسجدی در افغانستان دست کم ۲۶ کشته و۵۰ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از بهارنیوز، امین‌الله یکی از مقام‌های محلی توضیح داد که این حادثه حاصل انفجار یک بمب جاسازی شده در محموله سبزیجات یک وسیله نقلیه باری بوده است.
طی ماه‌های گذشته، در جنوب غربی پاکستان و در استان بلوچستان این کشور نیز چندین حمله علیه مقام‌های امنیتی پاکستان رخ داده است.
مطابق گزارش‌های رسمی، خشونت گروه‌های افراطی مذهبی و سیاسی در پاکستان طی دو سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته، به طوری که شمار کشته‌شدگان این خشونت‌ها از ۶ هزار نفر در سال ۲۰۱۵ به ۲ هزارنفر در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

انفجار در مسجدی در ولایت خوست افغانستان؛ دستکم ۲۶ کشته

از سوی دیگر، انفجاری تروریستی در مسجدی در ولایت خوست در نزدیکی مرز پاکستان دست کم ۲۶ کشته و۵۰ زخمی برجای گذاشت.
انفجار در یک مسجد در یک پایگاه ارتش افغانستان واقع در منطقه اسماعیل خیل اتفاق افتاده است. یک منبع آگاه گفت که قربانیان برای ادای نماز جمعه در مسجد جمع شده بودند.