اتوبوس پرسنل شیفت سپاه در محدوده چانعلی جاده خاش-زاهدان به وسیله یک حمله انتحاری منفجر شد که بر اثر آن تعدادی از نیروهای مرزبانی کشته و زخمی شدند. به گزارش سنت‌آنلاین، گروهک جیش‌العدل مسئولیت این حمله‌ی تروریستی را به عهده گرفته است. روابط عمومی قرارگاه نیروی زمینی سپاه با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تائید خبر انفجار، اعلام […]

انفجار مرگبار اتوبوس پرسنل سپاه پاسداران چندین کشته و زخمی برجای گذاشتاتوبوس پرسنل شیفت سپاه در محدوده چانعلی جاده خاش-زاهدان به وسیله یک حمله انتحاری منفجر شد که بر اثر آن تعدادی از نیروهای مرزبانی کشته و زخمی شدند.

به گزارش سنت‌آنلاین، گروهک جیش‌العدل مسئولیت این حمله‌ی تروریستی را به عهده گرفته است.

روابط عمومی قرارگاه نیروی زمینی سپاه با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تائید خبر انفجار، اعلام کرد:: «در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.»

خبرگزاری فارس به نقل از منابع خبری، آمار شهدا را ٤١ نفر اعلام کرد، اما روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه تکمیلی تعداد شهدای جنایت تروریستی جاده خاش – زاهدان را ۲۷ تن و مجروحان را ۱۳ تن اعلام کرد.

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل‌سنت زاهدان با صدور پیامی این حادثه را «تلخ و ناگوار» خواندند و حمله به نیروهای سپاه را شدیدا محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: «بنده این اقدام تروریستی را قویا محکوم می‌کنم و آن را در راستای منافع دشمنان کشور و ملت فهیم ایران می‌دانم. بدون شک بیش از هرکسی، مردم سیستان‌وبلوچستان از چنین حوادثی آسیب می‌بینند؛ مردمی که خواهان امنیت و صلح در سایۀ آزادی و توسعه فراگیر هستند.»

استاندار سیستان‌وبلوچستان ضمن محکوم کردن این حادثه، سه روزی عزای عمومی در استان اعلام کرد.