کشورهای ایران، ترکیه و آلمان حمله به مساجد نیوزلند را محکوم کردند. به گزارش سنت‌آنلاین، ایران، ترکیه و آلمان نخستین کشورهایی هستند که حملهٔ تروریستی به مساجد نیوزلند را محکوم کرده و با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی نمودند. جمهوری اسلامی ایران: بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله به دو مسجد مسلمانان […]

کشورهای ایران، ترکیه و آلمان حمله به مساجد نیوزلند را محکوم کردند.

به گزارش سنت‌آنلاین، ایران، ترکیه و آلمان نخستین کشورهایی هستند که حملهٔ تروریستی به مساجد نیوزلند را محکوم کرده و با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی نمودند.

جمهوری اسلامی ایران:

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله به دو مسجد مسلمانان در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند را که منجر به شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از مسلمانان از ملیت‌های مختلف شد را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی غیرانسانی و کاملا سبعانه دانست.

و همچنین از دولت نیوزلند خواست با شناسایی سریع‌تر عاملین این اقدام نژادپرستانه، با اجرای عدالت و فارغ از هرگونه ملاحظه‌ای، با آنان برخورد کند.

 ترکیه:

رئیس جمهور ترکیه با محکوم کردن حملات امروز به مساجد در نیوزیلند تصریح کرد که گسترش و تشویق اسلام‌هراسی در جهان از محدوده آزار و اذیت فردی فراتر رفته و ابعاد کشتارجمعی یافته است.
اردوغان با بیان اینکه این حملات بر اساس برنامه‌ریزی طولانی مدت انجام گرفته است، تاکید کرد: لذا نمی‌توان آن‌ را ناشی از یک رفتار و تصمیم گیری ناگهانی دانست و بر آن سرپوش گذاشت.

وزیر امور خارجه آلمان:

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، ضمن محکومیت این حمله به مساجد و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان گفت: این حمله یک “جنایتی بی‌رحمانه‌ای” است که همه افراد از هر مذهب و دینی را در هر جای جهان متاثر می‌کند. او این حمله را حمله‌ای به “همه ما” خواند.
همچنین نوشت: «در کنار قربانیان این حمله می‌ایستیم. قوی بمان نیوزیلند!»

گفتنی‌ست، حدود ٤٩ نمازگزار در پی حمله تروریستی امروز به دو مسجد شهر کرایست چرچ نیوزلند حین اقامه نماز جمعه جان خود را از دست داده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.