سنت‌آنلاین| آیین رونمایی از کتاب «فضل‌الباری» شرح فارسی صحیح البخاری، حاصل نیم قرن مطالعه، تدریس و تجربیات شیخ‌الحدیث مولانا محمدیوسف حسین‌پور رحمه‌الله عصر روز دوشنبه (۵ مهرماه ۱۴۰۰) با حضور اساتید، ناشر کتاب، مؤلفان و طلاب مدرسه علوم دینی عین‌العلوم گشت، در سالن اجتماعات این مدرسه‌ برگزار شد. به گزارش سنت‌آنلاین، این جلسه که به […]

سنت‌آنلاین| آیین رونمایی از کتاب «فضل‌الباری» شرح فارسی صحیح البخاری، حاصل نیم قرن مطالعه، تدریس و تجربیات شیخ‌الحدیث مولانا محمدیوسف حسین‌پور رحمه‌الله عصر روز دوشنبه (۵ مهرماه ۱۴۰۰) با حضور اساتید، ناشر کتاب، مؤلفان و طلاب مدرسه علوم دینی عین‌العلوم گشت، در سالن اجتماعات این مدرسه‌ برگزار شد.

به گزارش سنت‌آنلاین، این جلسه که به منظور رونمایی و معرفی کتاب فضل‌الباری برگزار شد با تلاوت آیاتی از کلام وحی توسط قاری اسدالله براهوئی آغاز شد.
در ابتدا مولانا عبدالکریم حسین‌پور مدیر مدرسه‌ی علوم دینی عین‌العلوم گشت به صورت اختصار به بیان گزیده‌ای از زندگانی حضرت شیخ‌الحدیث مولانا محمدیوسف حسین‌پور “رحمه‌الله” پرداخت و شخصیت علمی و ویژگی‌های درس بخاری ایشان را بی‌همتا دانست.
پس از وی استاد مفتی محمدزکریا دهواری مسئول دارالافتاء عین‌العلوم گشت دقایقی درباره‌ی زندگانی و خدمات علمی حضرت علامه شیخ‌الحدیث مولانا محمدیوسف حسین‌پور به ایراد سخن پرداخت.
ایشان در ادامه از شیخ‌الحدیث مولانا محمدیوسف به‌عنوان «شخصیتی آگاه، ساده‌زیست و دارای فکر و اندیشه‌ای بلند» یاد کرد و به نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ی ایشان در برون‌رفت سایه‌ی جهل و بی‌سوادی از این دیار اشاره کرد.
مولوی عبدالستار حسین‌بر نیز به تشریح چگونگی شروع و تدوین این اثر علمی پرداخت و از همه‌ی افرادی که در تهیه و تنظیم این اثر با ایشان و اعضای مرکز تحقیقات اسلامی مداد همکاری داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد و مطالعه‌ی آن را به همه‌ی اهل علم، به خصوص طلاب دوره حدیث توصیه کرد.
در پایان مولوی عبدالوحید عمرزهی، دقایقی اشاره‌‌ای به جایگاه علمی و عملی اساتید فقید عین العلوم نمود و گفت گفتار حضرت شیخ الحدیث موافق با عملش بود.
در بخش پایانی این آیین، سه جلد از این اثر گران‌سنگ به سه تن از طلاب دوره‌ی حدیث عین‌العلوم گشت که در امتحانات نوبت اول رتبه‌های نخست تا سوم را کسب کرده بودند، اعطاء شد.

شایان ذکر است که در این آیین طلاب دوره‌ی حدیث امسال مدرسه دینی مخزن‌العلوم خاش نیز به عنوان مهمان تشریف داشتند.