سنت‌آنلاین| مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور، امام جمعهٔ شهر گُشت در بخشی از خطبه‌های روز جمعه (۲۵ ذی‌الحجه ١٤٤٤ = ۲۳ تیر ١٤٠۲) با اشاره به حوادث اتفاق افتاده در هفتهٔ گذشته «حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان» و «تخریب زمین مسکونی اساتید دارالعلوم زاهدان» را محکوم نموده و از رسانه‌ها خواست تا واقعیت را برای مردم بگویند.

 روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها باید واقعیت را برای مردم بگویند
به گزارش سنت‌آنلاین، مولانا حسین‌پور گفت: ما از دست‌اندرکاران روزنامه‌ها و رسانه‌های مستقل و حکومتی تقاضا داریم که واقعیت را برای مردم بنویسید، بدون حد و مرز از یک طیف طرفداری نکنید.
متأسفانه به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله‌ای شده که معلوم نیست این حمله از طرف چه کسی انجام گرفته است و حضرت شیخ‌الإسلام از این کار مبراست و آن را محکوم کرده و ما نیز این نوعِ حملات را محکوم می‌کنیم، هر چه باعث به هم زدن امنیت باشد، مورد پسند ما نیست، مورد پسند دین ما هم نیست. اما در مقابل، رسانه‌های حکومتی چه اندازه ترفند‌ها به کار برده‌اند تا چهرهٔ شیخ‌الإسلام را تخریب کنند؛ کسی که پاک است از محاسبه چه باک است و آلودگی به چهرهٔ پاک نمی‌چسبد.
این را خود شما هم تجربه کرده‌اید و می‌دانید که هر چقدر بخواهید مولانا را بدنام‌تر کنید، خوشنام‌تر می‌شود؛ لذا از حیله، تزویر، ترفند و دروغ و… بپرهیزید. شما خود می‌دانید که دروغ می‌گویید، اما باید واقعیت را برای مردم بیان کنید، این دروغ‌ها نفعی ندارد، ۴۳ سال دروغ هیچ نفعی نداشت و در آینده هم نفعی نخواهد داشت. به خود بیایید و خود را اصلاح کنید تا باقی بمانید؛ بدون اصلاح و با ظلم، حکومت نمی‌ماند. باید خودتان را اصلاح کنید تا ملت اصلاح شود؛ با فسادهای اداری ملت اصلاح نمی‌شود.
همهٔ حکومت‌ها و ملت‌ها باید در پی اصلاح باشند، در آن صورت الله تعالی مدینهٔ فاضله‌ای درست می‌کند. ولی اگر هر کس به فکر خود باشد و فکر مسلمان دیگر را نداشته باشد و حقوق انسانیت را رعایت نکند، به جایی نمی‌رسد.
تخریب منازلی که قانونی‌اند و مال علمای زاهدان و اساتید حوزهٔ مکی هستند، کار اشتباهی‌ست و از نظر هر آزاد اندیشی این کار محکوم است.
جوانان و نوجوانانی که در مدارس دولتی تحصیل می‌کردند اگر در این مدت مشغول تحصیل در مکاتب نیستید، برای شما بهترین فرصت همین است که در جماعت‌های تبلیغی تشکیل شوید تا اعمال‌ شما و نفس شما اصلاح شود و ایمان شما تروتازه شود. اگر در مکاتب مشغول تحصیل هستید، این خود خوب است، فقط سعی کنید شب‌های جمعه تشکیل شوید.
جوانان سعی کنید مساجد را پررنگ‌تر کنید، وقتی حکام ظالم ضعف ما را می‌بینند، آن‌ها دلیر می‌شوند، ولی زمانی که ما ایمان خود را قوی و تروتازه کنیم، مساجد ما همیشه پررنگ باشند و به حقوق یکدیگر تجاوز نکنیم؛ در آن صورت هیچ کافری با هر اندازه سلاح و… که داشته باشد نمی‌تواند بر سر مسلمان ظلم کند و مسلمان ر ا شکست بدهد.
دویست سال اروپا با مسلمانان جنگید، اما راهی به جایی نبرد، ولی در اینجا مشغول‌اند که ما را از داخل خودمان تخریب می‌کنند.
جوان ما به جای اینکه قرآن را تلاوت کند، موبایل و تبلت در دستش است و معلوم نیست مشغول چه چیزی است. شب به جای خواب مشغول بیداری با این وسایل است. به جای اینکه برای نماز صبح و تهجد بیدار شود، خواب است. این تخریبی است که از طرف غرب برای من و شما آمده، ولی حواس‌مان نیست.
لذا ای مسلمان! غیرت خود را به کار ببر و عزت و شرف از دست رفتهٔ خود را دوباره به دست بیار، تو بچهٔ شیران بودی لذا شیر بودن خود را نگه‌دار. روباه‌صفت نباش! واقعاً حیف است که ما برویم چاپلوسی کنیم و برادرمان را لو بدهیم، این روباه‌صفتی است.
آیا از بلوچ که نامش شیر بوده است، این برمی‌آید؟ آیا این برای او مناسب است؟!

 

  • منبع خبر : سنت‌آنلاین