سنت‌آنلاین| جامعه مدرسین و طلاب عین‌العلوم و جمعی از معتمدین و جوانان شهر گشت با صدور بیانیه‌ای مراتب محکومیت و اعتراض خود را نسبت به «تعطیلی نمازخانهٔ پونک»، «حمله به نمازگزاران زاهدانی» و «بازداشت فله‌ای مردم» اعلام کردند و این اقدامات را «غیر قانونی» و «مغایر با تعالیم اسلام» برشمردند و بار دیگر از آرمان‌های پیشوای مذهبی اهل‌سنت، «حضرت شیخ‌الإسلام مولانا عبدالحمید حفظه‌الله»، اعلان حمایت کردند.

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بسیار مایهٔ تأسف و تعجب است در شرایطی که جامعهٔ جهانی نگران حملات ددمنشانهٔ یهود علیه مسلمانان مظلوم غزه است، از این سو اهل‌سنت ایران نگران باشند از تخریب نمازخانهٔ نبی رحمت در پونک تهران، از محاصرهٔ زاهدان، از ضرب و شتم و بازداشت فلّه‌ای کودک و پیر و جوان، از ممانعت از سفر علمای سرشناس به این شهر، از حمله به مدرسه و مسجد و مجتمع مدرسین و زخمی شدن صدها نمازگزار بی‌گناهی که فقط جرمشان این است که می‌گویند ربّ ما الله است.

بعد از دیدار مسؤولان بلندپایهٔ استان و جمعی از علما و مردم با رهبر انقلاب، انتظار می‌رفت که مسؤولین استان سعهٔ صدر، وحدت و همدلی را به ارمغان آورده باشند و عملکردشان را مطابق آموزه‌های قرآنی و سیرت نبوی و ائمهٔ اهل‌بیت نمایند که آنان همیشه در کنار مظلوم بوده و از هر نوع ظلم و ظالم اظهار برائت می‌کرده‌اند.

در این شرایط حساسِ غزه که قضیهٔ مشترک همهٔ ماست و وحدت مسلمانان را بیش از پیش می‌طلبد، حمله بر نمازخانه‌ها و مسلمانان نمازگزار، هتک حرمت نماز جمعه و گسیل این همه نیروی نظامی و امنیتی به سوی مردم بی‌سلاح و بی‌دفاع و مظلوم زاهدان چیزی جز آب ریختن در آسیاب صهیونیسم جهان‌خوار نیست.

ما ضمن محکوم کردن این فشارهای امنیتی علیه اهل‌سنت، صراحتاً اعلام می‌داریم تخریب و تعطیلی نمازخانه‌ها و ضرب و شتم و بازداشت نمازگزاران اهل‌سنت اقداماتی غیرقانونی، مغایر با تعالیم اسلام و ضد شؤون اخلاقی و قصداً در راستای اخلال در امنیت استان و به ویژه شهر زاهدان است.

بار دیگر اعلان حمایت می‌کنیم از پیشوای دینی اهل‌سنت، حضرت شیخ‌الإسلام مولانا عبدالحمید حفظه‌الله، و مواضع ایشان را روشنگرانه، خیرخواهانه و در جهت تقریب مردم و حاکمیت می‌دانیم و بس.

جامعهٔ مدرسین و طلاب عین العلوم و معتمدین و جوانان شهر گُشت، بلوچستان، ایران ـ شنبه پنجم ربیع‌الثانی ١٤٤٥ ه‍.ق./ ٢٩ مهر ١٤٠٢ ش.