جامعه مدرسین و طلاب مدرسه دینی عین‌العلوم گُشت با صدور بیانیه‌ای ضمن اظهار تأسف از تخریب نمازخانه پونک، این اقدام را به شدت محکوم کردند. به گزارش سنت‌آنلاین، جامعه مدرسین و طلاب عین‌العلوم گشت در این بیانیه تخریب نمازخانه پونک را «اقدامی بر خلاف همبستگی ملی و منافع و مصالح عمومی کشور» دانستند. متن این […]

جامعه مدرسین و طلاب مدرسه دینی عین‌العلوم گُشت با صدور بیانیه‌ای ضمن اظهار تأسف از تخریب نمازخانه پونک، این اقدام را به شدت محکوم کردند.

به گزارش سنت‌آنلاین، جامعه مدرسین و طلاب عین‌العلوم گشت در این بیانیه تخریب نمازخانه پونک را «اقدامی بر خلاف همبستگی ملی و منافع و مصالح عمومی کشور» دانستند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه اسفناک تخریب نمازخانه «نبی رحمت» در منطقه پونک تهران، دل همه آزاداندیشان و دلسوزان وحدت امت اسلامی را با هر گرایش و سلیقه مذهبی به‌درد آورد و سبب بهره‌برداری دشمنان – که هدفی جز ایجاد اختلاف و دودستگی در صف‌های مسلمانان ندارند- گردید و دستاوردی جز افکندن بذر کینه و نفرت ندارد.

این اقدام مشکوک و وحدت‌شکن در حالی رخ داد که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نیز کلیه قواعد حقوق بشری در سطح جهان، پیروان همه ادیان در ادای مراسم و مناسک دینی‌شان آزاداند و امسال نیز که از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده است، امیدها بر این بود که بیش‌تر و بهتر بتوانیم هم‌دیگر را تحمل نموده و مشکلات‌مان را با گفتمان چاره‌جویی کنیم.

جامعه مدرسین و طلاب عین‌العلوم گشت ضمن محکوم نمودن این حادثه اسفناک، این اقدام را خلاف همبستگی ملی و منافع و مصالح عمومی کشور می‌داند و از مسئولان ذی‌صلاح کشور به‌ویژه رئیس‌جمهور و دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی درخواست دارد که به‌صورت جدی و عاجل این اقدام غیرقانونی و خلاف مصلحت جامعه را پیگیری و نتیجه آن را اعلام و منعکس نمایند.

جامعه مدرسین و طلاب این مدرسه دینی همچنین از مقامات عالی‌رتبه می‌‌خواهد به هر طریق ممکن در صدد دلجویی جامعه اهل‌سنت و جبران واقعۀ مذکور برآیند و زمینه را برای ساخت مسجد اهل‌سنت تهران مهیا سازند.

جامعه مدرسین و طلاب عین العلوم گُشت