سنت‌آنلاین| جامعهٔ مدرسین و طلاب عین العلوم گشت با صدور پیامی، ضمن محکوم کردن ترور مولانا مجیب‌الرحمن انصاری، مدیر “دارالعلوم عالی انصار” و خطیب جمعهٔ مسجدجامع گذرگاه هرات، و دعای رفع درجات برای این عالم برجسته و شهداء دیگر این حادثه با بازماندگان ابراز همدردی نمودند. به گزارش سنت‌آنلاین، متن پیام این مرکز علمی به […]

سنت‌آنلاین| جامعهٔ مدرسین و طلاب عین العلوم گشت با صدور پیامی، ضمن محکوم کردن ترور مولانا مجیب‌الرحمن انصاری، مدیر “دارالعلوم عالی انصار” و خطیب جمعهٔ مسجدجامع گذرگاه هرات، و دعای رفع درجات برای این عالم برجسته و شهداء دیگر این حادثه با بازماندگان ابراز همدردی نمودند.

به گزارش سنت‌آنلاین، متن پیام این مرکز علمی به شرح ذیل است:👇🏼

«إنا لله وإنا إلیه راجعون»
﴿مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق/*/ثبت است بر جریدهٔ عالم دوام ما
متأسفانه بار دیگر دستان پلید جنایتگران خون‌آشام در افغانستان، در حالی که هنوز داغ شهادت مظلومانۀ عالم ربانی و استاد بزرگ حدیث، حضرت مولانا رحیم الله حقانی ــ رحمه‌الله ــ التیام نیافته و حزن و اندوهش برطرف نشده بود، به خون پاک مولانا مجیب‌الرحمن انصاری ــ رحمه‌الله ــ آلوده گردید و ایشان را هدف جنایت شوم خود قرار داد.
خبر شهادت مولانا مجیب‌الرحمن ــ رحمه‌الله ــ که از نخبگان افغان‌زمین و عالمی سرشناس و چهره‌ای شناخته شده در جهان اسلام بود، باعث تأسف و تألم همهٔ‌مان گردید.
مولانا انصاری ــ رحمه‌الله ــ از علما، داعیان و سخنوران حق‌گوی جامعه بود که از منبر نماز جمعه مفاسد رژیم جمهوریت را برملا کرده و سردمداران این رژیم فاسد را از بردگی امریکا و… برحذر می‌داشت، تا جایی که بارها تهدید شد، اما ایشان دست از رسالتش برنداشت. ایشان بعد از پیروزی امارت اسلامی افغانستان یکی از حامیان و نصیحت‌گران دلسوز آن بود و نه تنها خیرخواه حکومت، بلکه خیرخواه جامعهٔ افغانستان و مردم و مسلمانان جهان بود.
یقینی است یهود جنایتکار که در کارنامهٔ شوم خود، شهادت بسیاری از انبیا ــ علیهم السلام ــ را ثبت کرده است، در بحث ترور علما و بزرگان دین، و ایجاد و تقویت جریان‌های افراطی و تکفیری نیز دست‌خالی ننشسته است و قطعاً قصد عميق و شوم يهود و وابستگان آنان در اين حملهٔ مسلحانه نقش داشته است.
افراط‌گرایی به هر نحو و نام و از سوی هر گروهی، چه شیعه چه سنی و… که باشد، محکوم است و می‌طلبد امارت اسلامی افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی در مقابل این جریان افراطی نوظهور و خطرناک از پا ننشینند تا بتوانند ریشهٔ آن را بخشکانند.
ما ضمن محکوم‌کردن این جنایتِ پلید، شهادت این بزرگمرد را به تمام امت اسلامی و جامعهٔ متدین افغانستان تبریک و تسلیت عرض کرده و برای ایشان و شهدای دیگر این حادثه علوّ درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای مجروحین این حادثه شفای عاجل را از درگاه خداوند رحمان خواستاریم.

جامعهٔ مدرسین و طلاب عین العلوم گُشت، بلوچستان، ایران
شنبه ٦ صفر ١٤٤٤ه‍.ق./ ١٢ شهریور ١٤٠١ش.