بیست‌وچهارمین نشست مجمع فقه اسلامی اهل‌سنت ایران، صبح امروز (سه‌شنبه ۱۵ جمادی‌الاولی ۱۴۴۰ / ۲ دی‌ماه ۱۳۹۷) در دارالعلوم زاهدان آغاز شد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از سنی‌آنلاین، بر اساس اطلاعیه دبیرخانه مجمع فقه اسلامی اهل‌سنت ایران؛ در این نشست سه‌روزه که تا شامگاه پنجشنبه (۴ دی) ادامه دارد، سه موضوع: «جایگاه اذن ولی […]

بیست‌وچهارمین نشست مجمع فقهی اهل‌سنت ایران آغاز شدبیست‌وچهارمین نشست مجمع فقه اسلامی اهل‌سنت ایران، صبح امروز (سه‌شنبه ۱۵ جمادی‌الاولی ۱۴۴۰ / ۲ دی‌ماه ۱۳۹۷) در دارالعلوم زاهدان آغاز شد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از سنی‌آنلاین، بر اساس اطلاعیه دبیرخانه مجمع فقه اسلامی اهل‌سنت ایران؛ در این نشست سه‌روزه که تا شامگاه پنجشنبه (۴ دی) ادامه دارد، سه موضوع: «جایگاه اذن ولی در نکاح»، «مسائلی در خصوص طلاق» و «تعیین نوع صدقه فطر» توسط مفتیان و علمای اهل‌سنت مناطق مختلف کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در افتتاحیه

بیست‌وچهارمین نشست مجمع فقه اسلامی اهل‌سنت ایران، برگزاری چنین نشست‌هایی را «نیاز و ضرورت جامعه» دانستند و اظهار داشتند: شرایط، حوادث و مسائل جدیدی که در جامعه به‌وجود می‌آیند می‌طلبند که علما با یکدیگر بنشینند و برای این مسائل جدید راه‌حل پیدا کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان در عین حال خاطرنشان کردند: شرایط و نیازهای جدید ایجاب می‌کند تا جایی‌که گنجایش دارد در اجتهاد فقهای گذشته فکر کنیم و مشکلات مردم را بر اساس دیدگاه‌ها و فتواهای آنان حل‌وفصل کنیم.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان با استناد به آیۀ «مَّا فَرَّطْنَا فِي الْكِتَابِ مِن شَيْءٍ» اظهار داشتند: در کتاب‌الله و سنت رسول‌الله برای تمام مسائل جدید در هر شرایط و زمان راهنمایی و ارشاد موجود است.