شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم امروز نماز جمعه زاهدان (۱۸ آبان ۱۳۹۷)، با اشاره به تحریم‌های امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، آنها را «ظالمانه» و «مردود» دانستند و از مسئولین خواستند برای حل این بحران‌ها به فکر «چاره» و «تغییر» باشند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید […]

تحریم‌های امریکا علیه ایران مردود و ظالمانه‌اندشیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم امروز نماز جمعه زاهدان (۱۸ آبان ۱۳۹۷)، با اشاره به تحریم‌های امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، آنها را «ظالمانه» و «مردود» دانستند و از مسئولین خواستند برای حل این بحران‌ها به فکر «چاره» و «تغییر» باشند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در فرازی از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه اظهار داشتند: هفته گذشته امریکا تحریم‌های نفتی و غیر نفتی خود را علیه کشور ایران اعمال کرد. اعتقاد ما آن‌ست که این تحریم‌ها ظالمانه و مردود هستند و نباید با تحریم بر یک کشور و ملت فشار وارد شود.

ایشان در ادامه خاطرنشان ساختند: امریکا با این تحریم‌ها خواهان تغییر در ایران است. در حقیقت تغییر حق ملت است و این ملت است که هرچه را بخواهد و اراده کند باید انجام بگیرد. توصیه ما به مسئولین آن است که برای این مشکل تدبیری بیندیشند.

ایشان به واکنش برخی از مسئولین بلندپایه کشور به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اشاره کردند و گفتند: بسیاری از مسئولین اعلام کردند که ما تحریم‌ها را دور می‌زنیم و خنثی می‌کنیم. بنده به عنوان یک شهروند نظر دیگری دارم و معتقدم باید تغییراتی ایجاد شود که خود ملت ایران خواهان آنهاست؛ ما با آمریکا کاری نداریم، اما به‌جرأت می‌توانم بگویم که اکثریت قاطع ملت ایران خواهان یکسری تغییرات است که خیلی حیاتی و مهم هستند. ما نیز به‌عنوان شهروند خواهان تغییرات هستیم. لذا برای جلب رضایت مردم باید این کار انجام گیرد.

ایشان ادامه دادند: مسئولین نباید سیاست‌های ۴۰ سال گذشته را ادامه بدهند، زیرا آن سیاست‌ها دیگر جواب نمی‌دهند. باید تغییراتی ایجاد شود تا موجبات جلب رضایت خدا و ملت فراهم شود.

مولانا عبدالحمید افزودند: بنده این مسائل را به‌عنوان یک شهروند دلسوز مسلمان ایرانی مطرح می‌کنم و از مسئولین انتظار داریم برای حل مشکلات کشور از ایده و نظر نخبگان، دانشگاهیان، حوزویان و افراد فرهیخته جامعه استفاده کنند و برای رضایت ملت تغییراتی را ایجاد کنند که خواسته‌ی ملت ایران باشد.

خداوند متعال درجات مولانا سمیع‌الحق و مولانا محمدحسن برفی رحمهما‌الله را بلند فرماید

خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخشی دیگر از سخنان‌شان به شهادت مولانا سمیع‌الحق و درگذشت مولانا محمدحسن برفی اشاره کردند و گفتند: در هفته گذشته عالم ربانی و صالح، مولانا سمیع‌الحق، یکی از علمای برجسته و طراز اول کشور پاکستان که شاگردان مدرسه ایشان (دارالعلوم حقانیه) در سراسر دنیا خدمت می‌کنند، ترور شد و به شهادت رسید. خداوند شهادتش را قبول فرماید و درجاتش را بلند گرداند.

ایشان در ادامه افزودند: مولانا محمدحسن برفی، امام‌جمعه طبس مسینا – در استان خراسان جنوبی- نیز در این هفته درگذشت؛ ایشان از علمای عامل و معمر و دلسوز منطقه بود که عمرش را در راه خدمت به اسلام و دین و مردم سپری کرد. درگذشت ایشان ضایعه سنگینی برای منطقه است. خداوند ایشان را در بهترین رحمت‌های خود قرار دهد و درجاتش را بلند بگرداند.

مولانا عبدالحمید در ادامه با اشاره به سفرشان به استان خراسان جنوبی، خاطرنشان کردند: توفیق نصیب شد که ما با همکاری مسئولین به مراسم تشییع جنازه مولانا برفی شرکت کرده و با مردم آن منطقه ملاقات کنیم. شرکت در مراسم تشییع جنازه و حضور علما از استان‌های خراسان و سیستان‌و‌بلوچستان و دیگر مناطق، سبب تسلی ما و مردمی که عزادار و نگران بودند، شد. خانواده و فرزندان مولانا برفی رحمه‌الله‌ پیام فرستاده‌اند که از طرف آنها از تمام کسانی که در نماز جنازه شرکت کرده بودند، تشکر کنم.