سنت‌آنلاین‌| رئيس جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ فلسطین به الجزیره گفت: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یک همه پرسی جهانی درباره حق فلسطین است که نتیجه آن موافقت ۱۰۰ درصدی مردم جهان با این حق است.

 رائد صلاح گفت: این اجماع که در جام جهانی قطر درباره مسئله فلسطین از ملت های عربی و اسلامی به ثبت رسید، نشان می دهد که ملت ها در یک وادی قرار دارند و رژیم های حامی عادی سازی در وادی دیگری هستند.
وی ادامه داد: همه ملت‌های عربی بدون استثنا با حق فلسطینی ها موافق هستند و مخالف عادی سازی و پیمانکاران عادی سازی و مزدوران هستند.
رئیس جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی۱۹۴۸ فلسطین معتقد است که این حمایت عربی و بین المللی باعث می شود که ملت فلسطین از این رنج و درد طولانی ناامید نشود و به سمت تداوم دفاع از حق خود حرکت کنند.
صلاح افزود: برخورد ملت‌های عربی و مسلمان و خارجی با خبرنگاران اسرائیلی در قطر به رژیم اشغالگر این اطمینان را داد که ملت ها با حق فلسطین موافقند و این مسئله ای است که از قبل آن را می دانستند.
وی ادامه داد: جام جهانی قطر حقانیت فلسطین را نه تنها در سطح عربی و اسلامی، بلکه در سطح جهان مشخص کرد. قطر از نظر پایبندی به فرهنگ اسلامی عربی پیروز شد. ما به تلاش‌های قطر برای تبدیل فرهنگ اسلامی عربی به پیام جهانی افتخار می کنیم و به همین دلیل پیروز است.
رئیس جنبش اسلامی فلسطین گفت: در طول جام جهانی، همه مردم کشورهای مختلف حاضر در جام جهانی با یکدیگر و فرهنگ اسلامی و حق فلسطین آشنا شدند.
صلاح افزود: آنها به کشورهایشان بازخواهند گشت و با خانواده و دوستان شان درباره فرهنگ رحمت و مدارا و بردباری و آرامش سخن می گویند. این حق فلسطین پیروز است و از دست نخواهد رفت./شبستان به نقل از الجزیره