به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنت‌آنلاین، مولوی زبیر حسین‌پور دیروز (٧ جمادی الأولیٰ ١٤٤٤ هـ.ق./ ١١ آذر ١٤٠١ ش.) در بخشی از خطبه‌های مراسم نماز جمعه مسجد جامع واجه شهر گُشت با اشاره به توهین‌های اخیر نسبت به حضرت شیخ الإسلام مولانا عبدالحمید - حفظه‌الله- گفت:

الله تعالىٰ از حال و احوال کسانی که با علمای کرام و اولیای زمان مکر و حیله و دشمنی می‌کنند، غافل نیست. عزت را الله تعالىٰ می‌دهد، ذلت را هم الله تعالىٰ می‌دهد. الله تعالىٰ کسی را عزیز کند، محبوب دل‌ها و قلب‌هایش بکند، یک حکومت با تمام توان نظامی و رسانه‌ای نمی‌تواند عزت و محبوبیت آن شخص را کم کند؛ نمونهٔ بارزش حضرت شیخ‌الإسلام مولانا عبدالحمید حفظه‌الله‌تعالىٰ است. برخی در هراس‌اند که چرا حضرت شیخ‌الإسلام محبوبیت دارد، چرا شیخ‌الإسلام این‌قدر جانفدا دارد که نه تنها قوم بلوچ و هم‌مذهبان اهل‌سنتش، بلکه مردم دنیا شیفتهٔ حضرت شیخ‌الإسلام‌اند، چون الله تعالىٰ به ایشان عزت داده است. با خدای خود معامله کرده و با بندگانش معامله نکرده است. ﴿ولله العزة ولرسوله وللمؤمنین ولٰکن المنافقین لا یعلمون﴾؛ عزت از آنِ الله و رسول و مؤمنان است، منافقان نمی‌دانند، در علم و درک و فهم منافق نمی‌آید که سرچشمهٔ عزت از کجاست. کسی را که الله تعالىٰ بزرگ و عزیز کند، شما نمی‌توانید از محبوبیتش بکاهید. لذا این جنگ رسانه‌ای و سایبری که علیه حضرت شیخ‌الإسلام به راه انداخته‌اند و می‌خواهند شخصیت ایشان را خرد کنند و از آبرویش کم کنند، اینها جز اینکه خود را بی‌عزت و بی‌آبرو و تخریب می‌کنند، چیز دیگری نیست. اینها محبوبیت خود را از دست داده‌اند و در میان مردم جایگاهی ندارند و فکر می‌کنند که با تخریب شخصیت حضرت شیخ‌الإسلام محبوبیتی به دست می‌آوریم، نه، هرگز چنین نیست. محبوبیت چیزی است که خدا می‌دهد و گمان ما دربارهٔ حضرت مولانا عبدالحمید همین است که محبوبیت ایشان آسمانی است و تنها زمینی نیست. نزد الله تعالىٰ محبوب است، نزد فرشتگان محبوب است؛ «ثم وُضع له القبول فی الأرض»، الله تعالىٰ بازتاب همان محبوبیت آسمانی را در زمین نزد مردم قرار داده است، لذا شما نمی‌توانید با خدا جنگ کنید.
حضرت شیخ‌الإسلام خیرخواه و دلسوز این مملکت و جهان اسلام است. به خدا قسم سخنان ایشان راه‌گشایند، اگر مسؤولان کشور ما گوش شنوا و قلب سخن‌پذیر می‌داشتند و از راهکارهای حضرت شیخ‌الإسلام استفاده می‌کردند، امروزه اوضاع مملکت بدین‌جا نمی‌کشید. متأسفانه برخی به جای اینکه بیایند و مشکلات مملکت را حل کنند، در پی این‌اند که روز به روز بر مشکلات بیفزایند، روز به روز پل‌های پشت سر را خراب کنند و دلسوزان جامعه را کنار بزنند، چه کسانی را که زندان کرده‌اند و چه کسانی را که با حملات رسانه‌ای می‌خواهند از محبوبیتشان بکاهند، اما کور خوانده‌اند.
بحران‌هایی که در کشور پدید آمده‌اند، حضرت شیخ‌الإسلام حفظه‌الله همیشه در جلسات خصوصی و عمومی راه حل داده است و اینها از روی دلسوزی بوده است، نه بدین‌خاطر که ایشان خواستار پست و مقامی باشد. باز هم ما از روی دلسوزی با حضرت شیخ‌الإسلام و سایر علمای اهل‌سنت همصدا می‌شویم و به مسؤولان می‌گوییم اگر واقعاً می‌خواهید مشکلات ملت و کشور حل شوند، به سخنان دلسوزان جامعه که هیچ غرض دنیوی و نفسانی ندارند، گوش کنید، إن شاء الله، الله تعالىٰ مشکلات را حل می‌کند.
لج و لجبازی نه اینکه مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه بر آنها می‌افزاید. فریبکاری، دروغ، تهمت و افترا ره به جایی نمی‌برد. شما ١٤٠٠ سال به صحابه تهمت زدید، توهین کردید، سب و لعن کردید، چه نتیجه‌ای گرفتید که امروز می‌خواهید از توهین به حضرت شیخ‌الإسلام به نتیجه‌ای برسید؟! سب و لعن و طعن هیچ‌گونه فایده‌ای ندارد، بلکه خودِ همان افراد افراطی را که به سب و طعن و لعن روی می‌آورند، تخریب می‌کند، امروزه می‌بینیم که ملت تمام این افراطیون را سب و لعن و دعا و نفرین می‌کنند، چون خود اینها، مردم را سب و لعن یاد دادند. اگر شما از روز اوّل با سب و لعن صحابه پیش نمی‌آمدید، این همه مشکلات روی شما انباشته نمی‌شد. خداوند متعال مسؤولان کشور را گوش شنوا و قلب بینا بدهد که تمام مشکلات این ملت را درک کنند و عدالتی که ملت می‌خواهند، اجرایش کنند و آزادی قلم و بیان و اندیشه‌ای که مردم در پی آن هستند، محقق کنند.