یک مسئول مسجد متعلق به اتحادیه ترک/اسلامی برای امور دینی (دیتیب) در شهر برتن آلمان با چاقو مورد حمله قرار گرفت. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از رسانه‌ها، اتحادیه ترک/‌اسلامی برای امور دینی “دیتیب” (DITIB) بزرگ‌ترین تشکیلات مسلمانان در آلمان، روز جمعه (۱۹بهمن ١٣٩٧) با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «ساواش چلیک»، عضو هیئت مدیره […]

یک مسئول مسجد متعلق به اتحادیه ترک/اسلامی برای امور دینی (دیتیب) در شهر برتن آلمان با چاقو مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از رسانه‌ها، اتحادیه ترک/‌اسلامی برای امور دینی “دیتیب” (DITIB) بزرگ‌ترین تشکیلات مسلمانان در آلمان، روز جمعه (۱۹بهمن ١٣٩٧) با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «ساواش چلیک»، عضو هیئت مدیره مسجد «یشیل» متعلق به این اتحادیه با چاقو مورد حمله قرار گرفته است.

براساس این اطلاعیه، دو فرد ناشناس با حمله و بستن دست‌های ساواش وی را با چاقو از ناحیه سر زخمی کرده‌اند.

پلیس امنیتی جنایی آلمان گفته است: مهاجمان که به زبان ترکی صحبت می‌کرده‌اند انگیز‌ه‌های دینی نداشته‌اند، اما در اطلاعیه اتحادیه ترک اسلامی (دیتیب) آمده است که این حمله از جانب هواداران فتح‌الله گولن انجام گرفته است.

اتحادیه ترک ‌اسلامی برای امور دینی “دیتیب” از پلیس آلمان خواسته است که هر چه سریع‌تر تحقیقات همه‌جانبه خود را آغاز کند و نتایج تحقیقات را به اطلاع عموم برساند.

“دیتیب” در پایان اطلاعیه خود گفته است که با وقوع این حادثه حملات علیه مساجد این تشکیلات مسلمانان در آلمان ابعاد وحشتناکی پیدا کرده است.

اتحادیه ترک ‌اسلامی برای امور دینی همچنین از اعضا و هیات امنای مساجد خواسته است که تحت تاثیر این گونه اقدامات تحریک‌آمیز قرار نگیرند.