شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید امروز چهارشنبه (۱۶ آبان ۱۳۹۷) در مراسم تشییع‌جنازه مولانا محمدحسن برفی، درگذشت ایشان را ضایعه‌ای بزرگ برای شیعه و سنی دانستند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این مراسم، ابتدا به «مردم شریف و مهمان‌نواز» خراسان به‌ویژه شهر طبس مسینا عرض سلام […]

حضور شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم تشییع جنازۀ مولانا برفیشیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید امروز چهارشنبه (۱۶ آبان ۱۳۹۷) در مراسم تشییع‌جنازه مولانا محمدحسن برفی، درگذشت ایشان را ضایعه‌ای بزرگ برای شیعه و سنی دانستند.
به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این مراسم، ابتدا به «مردم شریف و مهمان‌نواز» خراسان به‌ویژه شهر طبس مسینا عرض سلام کردند، سپس ضمن تسلیت درگذشت مولانا محمدحسن برفی به اقشار مختلف مردم استان خراسان جنوبی اعم از مرد و زن و عموم جامعه اهل‌سنت، اظهار داشتند: امروز استاد بزرگوار این سرزمین؛ حضرت مولانا محمدحسن برفی رحمه‌الله به لقاءالله پیوسته و این جمعیت بزرگ آمده است تا با دعای خیر و ادای نماز جنازه، این استاد دلسوز و عالم فرزانه را بدرقه کند.

مولانا عبدالحمید در ادامه افزودند: بنده درگذشت ایشان را به شیعه و سنی کشور تسلیت می‌گویم، زیرا علمای صالح و دلسوز که دوراندیشی و سعه‌صدر دارند مخصوص یک قوم و مذهب نیستند، بلکه متعلق به تمام مسلمانان و تمام بشریت هستند و همان‌طور که نفع‌شان در زندگی به همه‌ی مردم می‌رسید، وفات‌شان هم ضایعه و مصیبتی است برای همه.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه در بیان صفات مولانا برفی رحمه‌الله گفتند: مولانا برفی رحمه‌الله یک عالم باخدا بود که دنبال جاه‌طلبی نبود و دل به دنیا نبسته بود، بلکه دل‌داده‌ی خدا و دین و آخرت بود. وفات ایشان ضایعه‌ی بسیار بزرگی برای جامعه ماست که از الله تعالی می‌خواهیم این ضایعه را برای ما جبران بفرماید.

ایشان تاکید کردند: مردم استان خراسان جنوبی که امروز این عالم فرزانه را از دست داده‌اند بدانند که تنها نیستند و تمام علما و مردم کشور با آنان همراه هستند و اظهار همدردی می‌کنند.

«دین» و «علم» عوامل بالندگی ملت‌ها هستند

مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه‌ی سخنان‌شان به بیان نعمت‌‌های مادی و معنوی خداوند بر بندگان پرداختند و گفتند: مال دنیا و امکانات دنیا نعمت‌های الهی هستند که خداوند به بندگان ارزانی داشته است، اما مهمتر از این، نعمت‌های معنوی مانند: نعمت دین، ایمان، هدایت، عمل صالح و بعثت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم هستند.

ایشان به فناپذیری نعمت‌های مادی و ماندگاری نعمت‌های معنوی اشاره کردند و گفتند: نعمت‌های معنوی هم در دنیا و هم بعد از مرگ و در آخرت هم همراه انسان هستند و به انسان نفع می‌رسانند. روزی که از دنیا می‌رویم این نعمت ایمان و عمل و اخلاق نیک و عمل به شریعت است که ما را همراهی می‌کند.

ایشان ادامه دادند: باید به نعمت‌های معنوی و به الله تعالی و محمدرسول‌الله صلی‌الله‌علیه وسلم دل ببندیم و رضایت الله را حاصل کنیم.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه به رعایت «حقوق‌الله» و «حقوق‌الناس» تاکید کردند و گفتند: به نماز پایبند باشید و آن را ضایع نکنیم، زیرا دستور مهم پروردگار است. باید از تمام دستورات خدا فرمانبرداری کنیم و حقوق‌الله و حقوق‌الناس را رعایت کنیم.

مولانا عبدالحمید «دیانت» و «علم» را مهمترین عوامل ترقی و پیشرفت ملت‌ها برشمردند و گفتند: یکی دیانت و اسلام و خداترسی و دیگری علم و دانش است که یک جامعه را به و پیشرفت و بالندگی می‌رسانند. بدون دین و ایمان و بدون علم و دانش اصلاح و پیشرفت جامعه امکان‌پذیر نیست.

ایشان ادامه دادند: اتباع از دین و سیرت و سنت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم انسان را به خدا می‌رساند زیرا آنحضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم مقرب‌ترین فرد به الله تعالی بود که راه جلب رضایت پروردگار را از هرکس دیگری بهتر می‌دانست.

مدیر دارالعلوم در ادامه بر لزوم توجه به «علم» تاکید کردند و گفتند: بهترین میراثی که می‌توانید برای فرزندان‌تان برجا بگذارید «علم» و «ادب» است. علم شریعت و علم دانشگاهی نیاز و برکت جامع هستند.

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید فرازی دیگر از سخنان‌شان را به بیان بعضی مسائل روز اختصاص دادند و گفتند: جامعه اهل‌سنت ایران به دین اسلام و به کشور و وطن‌شان عشق و محبت می‌ورزند و آرزوی عزت و سربلندی ملت ایران را دارند و با هموطنان خود احساس همبستگی و وحدت می‌کنند.

ایشان ادامه دادند: جامعه اهل‌سنت ایران ملی فکر می‌کنند و خواهان وحدت و امنیت ملی هستند.

مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان خاطرنشان کردند: جا دارد از مسئولین استان خراسان جنوبی به‌خاطر همکاری و همراهی‌شان در فراهم شدن زمینه سفر بنده و شرکت در این مراسم تشکر کنم.

لازم به ذکر است نماز جنازه بر پیکر مولانا برفی رحمه‌الله توسط حضرت شیخ‌الاسلام اقامه گردید.