در حملاتی جداگانه به دو مسجد در نیوزلند، تعداد زیادی از نمازگزاران شهید و زخمی شدند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از رسانه‌ها، در حمله مسلحانه تروریستی امروز به مسجد النور و مسجدی دیگر در محله لینوود شهر کرایست چرچ نیوزلند حین اقامه نماز جمعه، ٤٩ نمازگزار جان خود را از دست داده و ده‌ها […]

در حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند تعداد زیادی شهید شدنددر حملاتی جداگانه به دو مسجد در نیوزلند، تعداد زیادی از نمازگزاران شهید و زخمی شدند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از رسانه‌ها، در حمله مسلحانه تروریستی امروز به مسجد النور و مسجدی دیگر در محله لینوود شهر کرایست چرچ نیوزلند حین اقامه نماز جمعه، ٤٩ نمازگزار جان خود را از دست داده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

یکی از تروریست‌ها با انتشار کلیپی در فضای مجازی گفته است: «می‌خواستم به مسلمانان بگویم که سرزمین ما هرگز سرزمین شما نخواهد شد؛ زمین ما متعلق به خود ماست؛ تا زمانی که یک سفید پوست زنده باشد، هرگز نمی‎توانید به سرزمین‌های ما هجوم بیاورید و هرگز جایگزین مردم ما نخواهید شد.»

خبرگزاری آناتولی نوشت، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی «آیسسکو» طی بیانیه‌ای اعلام کرد قتل عام در دو مسجد نیوزیلند، جنایت علیه بشریت بوده و نتیجه اظهارات اسلام هراسانه گروه‌های نژادپرست افراطی است.

در این بیانیه همچنین آمده است: «باید تمام کشورها این اقدام وحشتناک تروریستی را محکوم کرده و در کنار مسلمانان نیوزیلند قرار گیرند، امیدواریم که عاملان این حمله تروریستی مجازات شده و مقامات نیوزیلند برای حمایت از مسلمانان اقدام کنند.»