جامعه‌ علما و روحانیت، ریش سفیدان، معتمدین، فرهنگیان، دانشگاهیان و جوانان شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و زابلی در بیانیه‌ای مشترک اهانت و افتراهای اخیر به حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید را محکوم نموده و حمایت خویش را از جناب شیخ الاسلام و فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌های به جای ایشان اعلام نمودند. جامعه‌ مدرسین حوزه علمیه […]

جامعه‌ علما و روحانیت، ریش سفیدان، معتمدین، فرهنگیان، دانشگاهیان و جوانان شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و زابلی در بیانیه‌ای مشترک اهانت و افتراهای اخیر به حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید را محکوم نموده و حمایت خویش را از جناب شیخ الاسلام و فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌های به جای ایشان اعلام نمودند.

جامعه‌ مدرسین حوزه علمیه عین العلوم گشت نیز همگام با سایر علما، فرهنگیان، دانشگاهیان و مردم سراوانِ بزرگ در حمایت از شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید تأکید نمودند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فِیهِ الْأَبْصَارُ»

در هر عصر و زمانی، آن‌گاه که مردانی برای دفاع از دین خدا و خدمت به خلق خدا و دادخواهی مظلومین و محرومین جامعه برخاسته و با تمام توان در راه رضای مولا قدم نهاده‌اند، افرادی که تلاش دلسوزان جامعه را در تقابل با منافع شخصی خویش پنداشته‌اند، در مقابل آنان قد علم نموده و سعی در بدنام نمودن آنان و خلاف حقیقت جلوه دادن تمامی تلاش‌های مردان راه حق نموده‌اند، تا از این رهگذر از آب گل‌آلود ماهی‌هایی شکار نموده و چند روزی بیش‌تر بر منافع غیر واقعی خویش دست یابند.

اینک در این زمان و در استان ما، کسانی که هم‌اکنون منافع شخصی خویش را در خطر دیده و می‌دانند جایگاهی در بین ملت و جامعه ندارند، می‌خواهند از وجهه نظام خرج کرده و اعمال و افعال خویش را به نام ولایت و نظام جلوه داده، خود را حامیان و مدافعان نظام اسلامی قلمداد نمایند و دلسوزان جامعه که شخصیت و خدماتشان برای همگان اظهر من الشمس است، را مخالفان نظام و … معرفی نمایند.

آن‌چه در روز شنبه مورخه ۱۳۹۰/۱۱/۸ ش. در شهرستان خاش تحت عنوان “بصیرت و روشنگری” برگزار گردید و با سخنان تفرقه‌افکن و اهانت‌آمیز برخی از مسؤولین استانی سعی در خدشه‌دار نمودن و زیر سؤال بردن وفاداری و علاقه‌ی جامعه‌ی اهل سنت به نظام اسلامی و تهمت‌های بی‌جا و افترائات کذب آنان نسبت به پیشوای مذهبی و محبوب آنان، حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید ـ حفظه الله تعالى ـ و بزرگ‌ترین مرکز علمی اهل سنت (دارالعلوم زاهدان) و بزرگترین تریبون رسمی جامعه‌ی اهل سنت (مسجد جامع مکی) تحت عنوان “جریان مکی” نمونه‌ای بارز و آشکار از جریانی است که می‌خواهد با القای افکار و عقاید نابخردانه‌ی خویش، مسؤولین نظام و سران حکومت را نسبت به جامعه‌ی اهل سنت بدظن نموده و از این طریق به منافع غیر مشروع خویش دست یابند.

اما آن‌چه از این منظر قابل ملاحظه و در خور توجه است، این که آقایان فراموش نموده‌اند هم‌اکنون که بیش از سی سال از عمر انقلاب می‌گذرد، جامعه‌ی اهل سنت در جای جای این خاک و لحظه لحظه‌ی این سی سال وفاداری و علاقه‌ی خویش را به اثبات رسانده‌اند که انکار آن، انکار آفتاب خواهد بود. شاهد این ادعا، آمار و ارقامی است که در اسناد رسمی و دولتی بایگانی شده و تصاویر و اخباری است که در تمامی صحنه‌ها توسط رسانه‌های رسمی و دولتی ثبت و ضبط گردیده‌اند.

اینک جامعه‌ی اهل سنت بار دیگر وفاداری خویش را به نظام اسلامی اعلام نموده، ولی در مقابل اهانت و افترائات بی اساس و کذب نسبت به علما و رهبران مذهبی خویش، خصوصاً حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید ـ حفظه الله تعالى ـ هرگز سکوت نخواهد کرد و مصرّانه خواهان پیگیری این جریان تفرقه‌افکن توسط مقام معظم رهبری و مسؤولین نظام می‌باشد.

ما با صراحت کامل حمایت خویش را از تمامی علما و فعالان دلسوز جامعه‌ی اهل سنت به ویژه حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید ـ حفظه الله تعالى ـ  و مسجد جامع مکی و دارالعلوم زاهدان اعلام می‌داریم؛ زیرا ایمان و یقین داریم که آن‌چه توسط حضرت شیخ الاسلام از تریبون مسجد جامع مکی بیان می‌گردد، خواسته‌های به حق و قانونی جامعه‌ی اهل سنت بوده و پی‌گیری مطالبات مردم و بیان مشکلات آنان چیزی است که همه خواهان آن هستند.

بار دیگر جامعه‌ی علما و روحانیت، ریش سفیدان، معتمدین، فرهنگیان، دانشگاهیان و جوانان شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و زابلی، آن‌چه را که در شهرستان خاش تحت عنوان “بصیرت و روشنگری” به جامعه‌ی اهل سنت و پیشوای مذهبی آنان، حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید ـ حفظه الله تعالى ـ توهین و اهانت گشته، شدیداً محکوم نموده و خواستار پی‌گیری آن توسط مسؤولین امر می‌باشیم.

وما توفیقی إلا بالله علیه توکلت و إلیه أنیب

جامعه‌ی علما و روحانیت، ریش سفیدان، معتمدین، فرهنگیان، دانشگاهیان و جوانان
شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و زابلی