نشست هم اندیشی و مشورتی علمای سراوان بزرگ، صبح روز پنج شنبه(۳۰ آبان‌ماه ۹۸)، روستای چد مهرستان به گزارش سنت آنلاین، نشست هم اندیشی و مشورتی علمای سراوان بزرگ ( سراوان، مهرستان،سیب‌وسوران) صبح روز پنج‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه با حضور شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه الله در روستای چد شهرستان مهرستان برگزار گردید. این نشست هر چهار […]

نشست مشورتی علمای سروان بزرگنشست هم اندیشی و مشورتی علمای سراوان بزرگ، صبح روز پنج شنبه(۳۰ آبان‌ماه ۹۸)، روستای چد مهرستان

به گزارش سنت آنلاین، نشست هم اندیشی و مشورتی علمای سراوان بزرگ ( سراوان، مهرستان،سیب‌وسوران) صبح روز پنج‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه با حضور شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه الله در روستای چد شهرستان مهرستان برگزار گردید.
این نشست هر چهار ماه یک‌بار در یکی از مناطق سروان بزرگ برگزار می گردد، هدف از برگزاری این جلسات، برسی نقاط قوت و ضعف مدارس و مکاتب علوم دینی و تلاش برای ارتقای سطح فعالیت‌ها، همچنین راه‌های مناسب دعوت و تبلیغ برای علاقه‌مند کردن و محبت مردم به طرف دین اسلام است.
در این نشست مولانا سید عبدالحکیم سیدزاده استاد حدیث عین العلوم گشت پیرامون خطبه نماز جمعه به ایراد سخن پرداختند، ایشان تأکید بر این داشتند که امامان جمعه به بیان احکامات شرعی در خطبه ها جمعه نیز بپردازند و تنها اکتفا به بیان یک موضوع نکنند.
مولوی خالد اربابی از فعالان امور دینی مهرستان در رابطه با اهمیت حجاب و فرهنگ‌سازی آن در مدارس دولتی علاوه از مدارس دینی نکاتی را یاد آور شدند.
مولانا محمد دهقان معاونت مدرسه علوم دینی گشت در رابطه با اهمیت وقت و پایبندی استادان و مدارس و مکاتب دینی جملاتی را بیان داشتند، و فرمودند که استادان دارالعلوم دیوبند انسان های نمونه و لایقی بودند که به پایبندی وقت بسیار اهمیت می‌دادند، ایشان همچنین به مدیران مدارس دینی تأکید کردند که حقوق ناچیز به استادان ندهند چرا که بی حرمتی به قرآن است، و سعی کنند که به آنها حقوقی دهند که کفاف زندگی آن‌ها را بکند و در پی کار دیگری نروند و تمرکز روی همین کار را داشته باشند.
مولانا سید عبدالکریم حسین پور نکاتی را نیز در جهت ترقی و پیش‌برد اهداف این نشست بیان را داشتند.
سخنران پایانی نشست، شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه الله بودند، ایشان یادی از حضرت شیخ الحدیث مولانا سید محمد یوسف حسین‌پور رحمة الله علیه کردند و فرمودند: بانی این نشست ایشان بودند، مولانا دغدغه اصلاح امت را داشتند و برگزاری چنین جلساتی بسیار تأثیر گذار است و می تواند به رشد و ترقی علماء برای خدمت دین کمک کند، در عصر حاضر وظیفه خطیری بر دوش علماء هست، که با هم فکری و هم اندیشی می توانند موانع را بردارند و با بهترین روش صادقانه خدمت دین اسلام را بکنند.
بعد از نشست علماء حضرت شیخ الاسلام در جمع عموم مردم به علت بارش باران به طور مختصر نیز نکاتی را بیان کردند و دعای خالصانه ایشان پایان بخش جلسه بود، همچنین از چند طلبه که موفق به حفظ قرآن شده بودند تجلیل شد./سنت آنلاین