جاسیندا اردیرن، نخست وزیر نیوزیلند، دوشنبه ١٨ مارس موافقت دولت خود با اعمال قوانین شدیدی درباره مالکیت و حمل سلاح را اعلام کرد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از العربیه، جاسیندا اردیرن، نخست وزیر نیوزیلند دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت طی ١٠ روز آینده اصلاحیه‌های مربوط به قانون مالکیت و حمل اسلحه اعلام خواهد […]

دولت نیوزیلند با تشدید قوانین مالکیت و حمل سلاح موافقت کردجاسیندا اردیرن، نخست وزیر نیوزیلند، دوشنبه ١٨ مارس موافقت دولت خود با اعمال قوانین شدیدی درباره مالکیت و حمل سلاح را اعلام کرد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از العربیه، جاسیندا اردیرن، نخست وزیر نیوزیلند دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت طی ١٠ روز آینده اصلاحیه‌های مربوط به قانون مالکیت و حمل اسلحه اعلام خواهد شد.

نخست وزیر نیوزیلند در ادامه کنفرانس خبر خود گفت: «مایلم تا رسانه‌ها و مردم را درباره جزئيات بیشتری درباره آن تصمیم‌ها و تا قبل از نشست آتی شورای وزیران که قرار است روز دوشنبه آینده برگزار شود، مطلع سازم».

وی همچنین گفت: «بالاخره و طی ١٠ روز پس از این اقدام تروریستی هولناک، اصلاحاتی را اعلام خواهیم کرد که جامعه ما را امن‌تر خواهد کرد».

وی همچنین افزود: «تحقیقاتی هم درباره دوره ما قبل حمله و آنچه که می‌توانست انجام شود تا مانع از آن حمله شود، صورت خواهد گرفت».

گفتنی‌سنت، نیوزیلند هم‌اکنون و پس حمله مرگبار تروریستی روز جمعه که دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ را هدف قرار داده و منجر به شهادت ٥٠ تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شده است، در بالاترین سطوح هشدار به سر می‌برد.