سنت آنلاین| شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، دیروز چهارشنبه (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) با دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در تهران دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، از در این دیدار که در ساختمان وزارت خارجه صورت گرفت، پیرامون مسائل مختلف داخلی و خارجی تبادل‌نظر شد. شیخ‌الاسلام مولانا […]

سنت آنلاین| شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، دیروز چهارشنبه (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) با دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، از در این دیدار که در ساختمان وزارت خارجه صورت گرفت، پیرامون مسائل مختلف داخلی و خارجی تبادل‌نظر شد.

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی که غرب و به‌ویژه صهیونیست‌ها آن را ترویج می‌دهند، بر لزوم حُسن همجواری با کشورهای همسایه و تلاش برای افزایش و تحکیم روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهای همسایه تاکید کردند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان همچنین از وزیر امور خارجه خواستند که برای آزادی صیادان و گروگان‌های ایرانی که از سیستان‌وبلوچستان و مناطق ساحلی در کشورهای سومالی و سریلانکا اسیر و زندانی هستند، تلاش‌های قانونی لازم صورت گیرد.
مولانا عبدالحمید در ادامه با اشاره به میهن‌دوستی جامعه اهل‌سنت ایران و بنا بر اصل شایسته‌سالاری، خواستار بکارگیری شایستگان اهل‌سنت در وزارت خارجه در رده‌هایی همچون سفیر، کاردار و… شدند.
مولانا عبدالحمید همچنین برای هیئت مذاکره‌کنندهٔ ایران در وین آرزوی موفقیت و سربلندی کردند و اظهار داشتند: امید است سرانجام این مذاکرات خوشحالی مردم و حل مشکلات ملت ایران باشد.
در این دیدار همچنین مسئله حق‌آبه هیرمند مورد بحث قرار گرفت و شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید بر پیگیری این مسئله از طریق دیپلماسی رسمی و مردمی تأکید کردند.

دکتر حسین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت منطقه و جهان اسلام، حرکت در جهت تحکیم وحدت در بین کشورهای اسلامی و امت اسلام را جزو اصول اساسی سیاست خارجی خواند و بر ضرورت بسیج همه ظرفیت‌ها در تحکیم فضای همدلی تاکید کرد.
وزیر امور خارجه در مورد حق‌آبه ایران، به دیدار خود با وزیر امور خارجه افغانستان اشاره کرد و گفت: امیرخان متقی، وزیر امورخارجه افغانستان در دیدار اخیر قول داده است که مسئله حق‌آبه ایران رعایت خواهد شد.
امیرعبداللهیان همچنین پیرامون حل موضوع زندانیان و گروگان‌های ایرانی در سومالی و سریلانکا، از “حمایت قاطع و همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از حقوق تمامی اتباع ایرانی در خارج از کشور برای استیفای حقوق ایرانیان خارج از کشور” خبر داد.
وزیر خارجه کشورمان در این دیدار، با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات وین، بر عزم دستگاه سیاست خارجی در صیانت از حقوق ملت ایران تاکید کرد.