طالبان افغانستان اعلام کرده‌اند که نمایندگان این گروه دوشنبه هفتۀ آینده (٢٩ بهمن ١٣٩٧) به دعوت رسمی پاکستان برای گفت‌وگوهای صلح میان این گروه و نمایندگان دولت آمریکا که در پاکستان برگزار می‌شود به اسلام‌آباد سفر خواهند کرد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از BBC، در اعلامیه‌ای که از سوی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به رسانه‌ها فرستاده […]

دیدار نمایندگان طالبان افغانستان با عمران خانطالبان افغانستان اعلام کرده‌اند که نمایندگان این گروه دوشنبه هفتۀ آینده (٢٩ بهمن ١٣٩٧) به دعوت رسمی پاکستان برای گفت‌وگوهای صلح میان این گروه و نمایندگان دولت آمریکا که در پاکستان برگزار می‌شود به اسلام‌آباد سفر خواهند کرد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از BBC، در اعلامیه‌ای که از سوی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به رسانه‌ها فرستاده شده آمده که نمایندگان این گروه در این سفر با عمران خان، نخست وزیر پاکستان هم دیدار خواهند کرد و در مورد «روابط دو کشور و مشکلات تاجران افغان در پاکستان» صحبت خواهند کرد.

این نخستین بار است که گروه طالبان از دیدار نمایندگان‌شان با یک رهبر یک کشور همسایه افغانستان خبر می‌دهد. دولت‌های آمریکا و پاکستان تاکنون در مورد این خبرنامه طالبان چیزی نگفته‌اند.

در اعلامیه گروه طالبان همچنین گفته شده پس از نشست اسلام آباد، گفت‌وگوهای نمایندگان این گروه با آمریکا در ۲۵ فوریه در دوحه قطر ادامه خواهد یافت.