▫️ مولانا دکتر عبدالرزاق اسکندر، رئیس «وفاق‌ المدارس ‌العربیة» پاکستان و مدیر «جامعة العلوم الإسلامية» کراچی امروز ۹ تیر ۱۴۰۰ در ۸۶ سالگی به دیدارِ حق شتافت. مولانا دکتر عبدالرزاق اسکندر یکی از علمای سرشناس و صاحب نفوذ پاکستان بود که ریاست و سرپرستی چندین تشکل و مرکز دینی و اسلامی را بر عهده داشت. […]

▫️ مولانا دکتر عبدالرزاق اسکندر، رئیس «وفاق‌ المدارس ‌العربیة» پاکستان و مدیر «جامعة العلوم الإسلامية» کراچی امروز ۹ تیر ۱۴۰۰ در ۸۶ سالگی به دیدارِ حق شتافت.
مولانا دکتر عبدالرزاق اسکندر یکی از علمای سرشناس و صاحب نفوذ پاکستان بود که ریاست و سرپرستی چندین تشکل و مرکز دینی و اسلامی را بر عهده داشت. ایشان تجربه تدریس علوم دینی از سال ۱۹۵۵ تا آخرین لحظات زندگی و تألیف چندین اثر فاخر را در کارنامه علمی خود دارد.
مولانا عبدالرزاق اسکندر در سال ۱۹۳۵ در شهرستان ایبت‌آباد پاکستان دیده به جهان گشود و پس از فراگیری علم در مدارس مختلف،‌ از جمله دارالعلوم چوهر شریف هری‌پور و دارالعلوم کراچی، در سال ۱۹۵۶ از جامعة العلوم الإسلامية علامه بنوری تاون کراچی فارغ‌التحصیل شد. ایشان سپس برای ادامه تحصیل به دانشگاه اسلامی مدینه منوره رفت و پس از چهار سال تحصیل، در سال ۱۹۶۲ از دانشکده علوم شرعی این دانشگاه دانش‌آموخته شد. مولانا عبدالرزاق اسکندر در سال ۱۹۷۲ دوره دکترای خود را در دانشگاه الأزهر مصر به پایان رساند.
ریاست وفاق‌المدارس‌العربیة که بیش از ۲۳ هزار مدرسه عضو آن هستند و بزرگ‌ترین تشکل رسمی مدارس دینی در پاکستان محسوب می‌شود، سرپرستی «مجلس تحفظ ختم نبوت»، مدیریت جامعة العلوم الإسلامية علامه بنوری تاون در کراچی و تدریس صحیح بخاری در این مرکز بزرگ علمی و آموزشی و تصنیف کتاب‌های درسی و آموزشی از جمله مسئولیت‌ها و خدمات ایشان هستند./سنی‌آنلاین