رجب طیب اردوغان در صدر ۵۰۰ شخصیت مسلمان تاثیرگذار جهان در ۲۰۱۹ قرار گرفته است. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از رسانه‌ها، مرکز تحقیقات اسلامی استراتژیک سلطنتی با مرکزیت اردن در کتابی که سالیانه یک بار از سوی این مرکز تهیه می‌شود  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را به‌عنوان تاثیرگذارترین رهبر مسلمان جهان در […]

رجب طیب اردوغان به‌عنوان تاثیرگذارترین رهبر مسلمان جهان معرفی شدرجب طیب اردوغان در صدر ۵۰۰ شخصیت مسلمان تاثیرگذار جهان در ۲۰۱۹ قرار گرفته است.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از رسانه‌ها، مرکز تحقیقات اسلامی استراتژیک سلطنتی با مرکزیت اردن در کتابی که سالیانه یک بار از سوی این مرکز تهیه می‌شود  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را به‌عنوان تاثیرگذارترین رهبر مسلمان جهان در بین ٥٠٠ مسلمان تاثیرگذار جهان معرفی کرد.

این نشریه اعلام کرد: در دوران حاکمیت او در ترکیه توسعه اقتصادی بی‌نظیری در این کشور به وجود آمده است.

ترکیه با اصلاحات قانون اساسی خود به‌عنوان یکی از بزرگترین قدرت‌های جهانی خود را معرفی کرده است.

هم‌چنین اعلام کرد: اردوغان روی ایجاد روابط قوی‌تر با تمامی هفت همسایه‌اش خصوصا یونان و تمام کشورهای هم‌مرز با دریای سیاه که قطب تجاری مهم منطقه است، متمرکز شده است.

این نشریه تأکید کرد: اردوغان در آفریقا بیش از ۲۰ سفارتخانه و کنسولگری جدید افتتاح کرد و زمانی که سومالی در سال ۲۰۱۱ از قحطی و خشکسالی فلج‌کننده رنج می‌برد، نه تنها به آنجا کمک ارسال کرد بلکه اولین رهبری خارج از آفریقا شد که طی حدود دو دهه پیش به سومالی سفر کرد.

 نسخه‌های سال‌های گذشته این نشریه، اردوغان را در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در جایگاه هشتم و سال ۲۰۱۸ در جایگاه پنجم قرار گرفته داده بود.

در رده‌بندی سال ۲۰۱۹ سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در جایگاه دوم و عبدالله دوم، پادشاه اردن به جایگاه سوم قرار داد.