رشیده طالب، نماینده ۴۲ ساله فلسطینی تبار حزب دموکرات امریکا روز پنجشنبه (٣/دی/١٣٩٧) در کنگره امریکا درحالی که لباس سنتی فلسطینی بر تن داشت، به قرآن مجید سوگند یاد کرد. به گزارش سنت‌آنلاین، بسام طالب، عموی رشیده می‌گوید: « او از همان ابتدا قول داد که با لباس سنتی فلسطینی در مراسم کنگره حاضر شود […]

رشیده طالب، نماینده فلسطینی تبار در کنگره امریکا به قرآن مجید سوگند یاد کردرشیده طالب، نماینده ۴۲ ساله فلسطینی تبار حزب دموکرات امریکا روز پنجشنبه (٣/دی/١٣٩٧) در کنگره امریکا درحالی که لباس سنتی فلسطینی بر تن داشت، به قرآن مجید سوگند یاد کرد.

به گزارش سنت‌آنلاین، بسام طالب، عموی رشیده می‌گوید: « او از همان ابتدا قول داد که با لباس سنتی فلسطینی در مراسم کنگره حاضر شود و به قرآن سوگند یاد کند. این‌ها در واقع نشانه هویت اسلامی، عربی و فلسطینی او است. رشیده همچنین قول داده که با هیاتی از کنگره امریکا به فلسطین بیاید.»

خانم رشیده در توضیح این اقدام خود گفته است: «این موضوع برایم از آن جهت مهم است که بسیاری از امریکایی‌ها اسلام را با تاریخ این کشور غریبه می‌دانند، درحالی‎که مسلمانان از همان ابتدا اینجا بوده‎اند و اطلاعات برخی از بنیان‌گذاران آمریکا درباره اسلام از نمایندگان امروز مجلس آمریکا بیشتر بوده است.»

پدر و مادر رشیده طالب، مهاجرانی فلسطینی هستند که در شهر دیترویت زندگی می‌کنند.

گفتنی‌سنت رشیده طلیب و الهان عمر اولین نمایندگان مسلمان زن هستند که به کنگره آمریکا راه یافته‎اند.