مولانا مطهری «رفع تبعیض» و «برقراری کامل عدالت بین اقوام و مذاهب» را از مهمترین اقدامات برای ایجاد وحدت دانسته و خواستار آزادی کامل حوزه‌های علمیه اهل‌سنت همانند حوزه‌های علمیه اهل تشیع در مسائل مذهبی شدند. به گزارش سنت‌آنلاین، سنی آنلاین نوشت: مولانا حبیب‌الرحمن مطهری در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: انقلاب اسلامی و نظام […]

«رفع تبعیض» و «برقراری کامل عدالت بین اقوام و مذاهب» از مهمترین اقدامات برای ایجاد وحدت استمولانا مطهری «رفع تبعیض» و «برقراری کامل عدالت بین اقوام و مذاهب» را از مهمترین اقدامات برای ایجاد وحدت دانسته و خواستار آزادی کامل حوزه‌های علمیه اهل‌سنت همانند حوزه‌های علمیه اهل تشیع در مسائل مذهبی شدند.

به گزارش سنت‌آنلاین، سنی آنلاین نوشت: مولانا حبیب‌الرحمن مطهری در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای قرآن، احادیث و روایات رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم بنا و پایه‌گذاری شده است و مردم کشورمان نیز اسلام‌خواه و در پی احکام و مسائل اسلامی هستند.

ایشان افزود: یکی از برنامه‌های اسلام «عدالت» است که باید در بین تمام اقوام و مذاهب رعایت شود. مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) هم بر مسئله رفع تبعیض و برقراری عدالت در بین همه اقوام و مذاهب اعم از شیعه و سنّی تاکیدات فراوانی داشته‌اند.

مولانا مطهری عنوان کرد: خراسان بزرگ نیز دارای مردمی از اهل‌سنت و اهل تشیع است که در تمام مراحل انقلاب حضور داشتند و همراه نظام بودند.

ایشان تاکید کرد: چنان‌چه بخواهیم نظام ما واقعا مستحکم‌تر شود حتما باید رعایت عدالت اسلامی را در تمامی حوزه‌ها بین همه اقوام و مذاهب در نظر بگیریم.

مولانا مطهری گفت: نظام ما اسلامی و بر مبنای قرآن و احکام اسلام است، توجه مسئولان به حوزه‌های علمیه زیاد است و سعی دارند که حوزه‌های علمیه پیشرفت داشته باشند؛ مردم و به‌ویژه جوانان نیز زمانی‌که این تشویق‌ها و رشد مدارس را می‌بینند به حوزه‌های علمیه مراجعه بیشتری می‌کنند؛ اگر چه نواقص و مشکلاتی وجود دارد اما در عین حال راضی هستیم و شرایط خوب است.