رئیس جمهور کشورمان که در هفتاد و سومین نشست عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کرده بود سه شنبه‌شب (۳/مهر/۱۳۹۷) طی سخنرانی‌ای گفت: امریکا به میز مذاکره‌ای که بر هم زد بر گردد. به گزارس سنت‌آنلاین، دکتر حسن روحانی در سخنرانیش نشست شورای امنیت را نمایشی برای جذب آرای مردم دانست و افزود: قطعنامه […]

رئیس جمهور کشورمان که در هفتاد و سومین نشست عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کرده بود سه شنبه‌شب (۳/مهر/۱۳۹۷) طی سخنرانی‌ای گفت: امریکا به میز مذاکره‌ای که بر هم زد بر گردد.

به گزارس سنت‌آنلاین، دکتر حسن روحانی در سخنرانیش نشست شورای امنیت را نمایشی برای جذب آرای مردم دانست و افزود: قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ورق پاره نیست. از امریکا دعوت می‌کنیم به قطعنامه ۲۲۳۱ و میز مذاکره‌ای که بر هم زد بر گردد.

روحانی تحریم‌های یک‌جانبه از طرف امریکا را نوعی تروریسم اقتصادی دانست و گفت: تحریم‌های تازه ایران نه تنها مردم این کشور را هدف قرار داده، بلکه آثار مخربی برای مردم کشورهای دیگر دارد و سبب خلل در تجارت جهانی می‌شود.

رئیس جمهور ایران افزود: درک امریکا از قدرت زورگویی است، فکر می‌کند چون زور دارد، حق هم دارد. در صورتی که هیچ دولتی به زور به پای میز مذاکره نمی‌آید. این بی‌تفاوتی نهادهای بین المللی خطر جدی برای صلح جهانی است.